Skrevet av Emne: Heldører til TJ ønskes  (Lest 1886 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Heldører til TJ ønskes
« på: Ti.,30,Oktober,2007,22,13 »
Noen som har heldører til TJ liggende?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

  • Gjest
Sv: Heldører til TJ ønskes
« Svar #1 på: On.,31,Oktober,2007,12,08 »
Noen som har heldører til TJ liggende?

Jeg har en teori om at CJ/YJ dørene passer, men har ikke hatt tid til å teste dette.
Jeg vet at 1/2 dørene passer i åpningen, men at en må endre motholdet til dørlåsen.
Jeg tror også at den øvre delen av døren passer, men dette har jeg som sagt ikke testet.

Har forsøkt å ta av mine heldører, men de sitter noen helt !!##!! fast (ja, jeg *HAR* skrudd av muttrene...)
Mulige det kan ha blitt en slitekant tappene i dørhenglsene...

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Heldører til TJ ønskes
« Svar #2 på: On.,31,Oktober,2007,13,22 »
Sitat
Har forsøkt å ta av mine heldører, men de sitter noen helt !!##!! fast (ja, jeg *HAR* skrudd av muttrene...)

12kg BFH løser verdensproblemer  ;) De satt litt hos meg og, men ved å løfte / vri dem av gikk på mine første gangen. Siden det er de blitt smørt jevnlig et par ganger i året og halvdørene glir av, da jeg løfter av den øvre delen  ;D.

Men dette vitner om dårlig vedligehold som smøring av  bevegelige deler osv. Skuffet over deg !!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Heldører til TJ ønskes
« Svar #3 på: On.,31,Oktober,2007,13,34 »
Sitat
Har forsøkt å ta av mine heldører, men de sitter noen helt !!##!! fast (ja, jeg *HAR* skrudd av muttrene...)

12kg BFH løser verdensproblemer  ;) De satt litt hos meg og, men ved å løfte / vri dem av gikk på mine første gangen. Siden det er de blitt smørt jevnlig et par ganger i året og halvdørene glir av, da jeg løfter av den øvre delen  ;D.

Men dette vitner om dårlig vedligehold som smøring av  bevegelige deler osv. Skuffet over deg !!

Som kun har eid bilen i 1,5 av 11 år...
Og som gjorde 1.e forsøk på å få av dørene i sommer.

Teknikken med løft & vri er vel innøvd, har jo hatt CJ'en å trene på i noen år...


Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Heldører til TJ ønskes
« Svar #4 på: On.,31,Oktober,2007,15,52 »
Hmm skal høre med Even om jeg kan prøve YJ dørene han sine en dag, passer de utvides markede endel :)

Noen som har TJ heldører eller YJ dører som skal selges?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

  • Gjest
Sv: Heldører til TJ ønskes
« Svar #5 på: On.,31,Oktober,2007,16,27 »
Hmm skal høre med Even om jeg kan prøve YJ dørene han sine en dag, passer de utvides markede endel :)

Noen som har TJ heldører eller YJ dører som skal selges?

Feil på dørene er som følger:

YJ/CJ dører sprekker på øverst på innsiden, akkurat der hvor den loddrette lista til bakkant av luftevinduet kommer ned i døra.
Så for å unngå dette på TJ, så fjernet de luftevinduet, dette meførte av sprekkdannelsen har flyttet seg til der hvor vindusramma kommer ned i bakkant av vinduet, på innsiden av døra.