Skrevet av Emne: Serviceintervaller TJ ?  (Lest 1268 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Serviceintervaller TJ ?
« på: Ti.,15,Juni,2010,13,28 »
Heisann.

Har spurt på forskjellige verkstader om pris på 60000 km service på min Wrangler TJ. En plass ville ha nesten 9000 kr, og dette involverte 6 timers arbeid og skifte av alt mulig, mens en annen plass sa at 60000km service var kun oljeskift, og at det var 48000 km og 96000 km service som var "storservice".

Nokon som har oversikt over serviceintervall og arbeidsmengde? Har skiftet girkasseolje og motorolje nettopp, og gidder ikkje betale masse for å skifte ting som ikkje er nødvendig.


mvh
Lars Tore

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Serviceintervaller TJ ?
« Svar #1 på: Ti.,15,Juni,2010,13,33 »
Det står vel i boka til bilen det....

Men mener det er 48` og 96` intervaller på hoved service ja. Min har ikke stempel i boka siden 48`. Da kjøpte jeg den inkludert hovedservice. Resten har jeg gjort selv!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Serviceintervaller TJ ?
« Svar #2 på: Ti.,15,Juni,2010,13,37 »
Det står vel i boka til bilen det....

Har kjøpt min i Tyskland og har alle servicer fram til 48000. Tenkte som sagt å ta 60000 no, men dersom det er kun er snakk om oljeskift så har eg jo nettopp gjort det.
I boka står det vel noe uforståelig på tysk, men har høyrt at dette ikkje er gyldig då servicearbeid blir oppdatert kontinuerlig, og at det derfor kun er forhandlere som kan slå det opp.

Ingen som har tatt denne servicen, eller har oversikt over arbeidsmengde?


LT