Skrevet av Emne: wrangler tj girkasse og cherokee 2.5 diesel girboks  (Lest 1451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget troge

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
wrangler tj girkasse og cherokee 2.5 diesel girboks
« på: Ma.,11,Juni,2012,11,10 »
Noen som vet om girkassen til cherokee 2.5 diesel passer til wrangler tj 2.5 bensin?
Eller har noen en girboks til wrangler 2.5 TJ å selge meg.
Trond Tlf 90915207

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: wrangler tj girkasse og cherokee 2.5 diesel girboks
« Svar #1 på: Ma.,11,Juni,2012,21,55 »
Så er det kansje ikke så dumt å bygge om til en AX-15 når man først er igang. Den tåler jo mye-mye-mye-mye mer, og er en ikke så skjelden "upgrade"
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget troge

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: wrangler tj girkasse og cherokee 2.5 diesel girboks
« Svar #2 på: On.,13,Juni,2012,19,59 »
Manuelt 5 trinns kasse

Et verksted her i Trondheim sier at det ikke er noe feil med min girboks, men at det er clutchen som det er feil på.
50% av gangene jeg skal ha bilen i revers så virker det som om det ikke er noe revers i denne girkassen. Raper ikke i det hele tatt men kjenner at det så vidt er noen drev som roterer nede i kassen, men hvis jeg stopper motoren går den lett i revers. Har også oppdaget at hvis bilen ikke går i revers kan det hjelpe å gi litt gass mens clutchen er inne og girspaken presses ned i revers, dette går som regel bra. Har også fått tips om å sjekke slaveclutchen for å se om den ok. Har noen vært bort i lignende sak???


Trond

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: wrangler tj girkasse og cherokee 2.5 diesel girboks
« Svar #3 på: To.,14,Juni,2012,23,58 »
Har hørt om noe lignende ja. Har hørt at en litt slitt kløtsj kan henge litt på, slik at drevene i girkassa roterer litt, men det trenger kanskje ikke ha noe med at den er slitt å gjøre...
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: wrangler tj girkasse og cherokee 2.5 diesel girboks
« Svar #4 på: Fr.,15,Juni,2012,21,30 »
Har bilen din bodylift? Jeg måtte justere girspaken for å få den i revers etter hevingen. Alternativt presse den hardt inn i gir og fysisk holde den inne.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!