Skrevet av Emne: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?  (Lest 6196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #15 på: Ma.,31,August,2009,14,14 »
Kva med www.asp-eberle.com

Etter det eg har lest på forumet, så er dette ein av dei få som tilbyr TÛV godkjente felger.

Nettsidene deira oppgir $199 for modellen 1420. Dette er mao ca 6800kr for 4 stk.. nokon som har nypris på desse i norge?

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #16 på: Ma.,31,August,2009,14,36 »
Hei!
er lov å tenke seg litt om ::)
Jeg hadde ikke vært i tvil om å gå for den på finn!!!!!
Tenk på alt papirarbeidet og ergelser for avgiftsnorge du slipper!! I tillegg, sannsynelig til en lavere pris. Her får du også med hjul og hevesett!!! ;D
medl nr 797

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #17 på: Ma.,31,August,2009,15,12 »
Hei!
er lov å tenke seg litt om ::)
Jeg hadde ikke vært i tvil om å gå for den på finn!!!!!
Tenk på alt papirarbeidet og ergelser for avgiftsnorge du slipper!! I tillegg, sannsynelig til en lavere pris. Her får du også med hjul og hevesett!!! ;D


Kva bil på finn tenker du på? Den 4L saharaen som er til salgs der er solgt, og ellers er det vel kun 2.5 liter TJ der. Det blir uaktuelt

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #18 på: Ti., 1,September,2009,00,42 »
Stemmer med motoreffekt på 130kw og 3946cm2. Hvertfall i følge vognkortet. 

Min er Automat.

Har ikke kjørt den enda men jeg har altid tydd til automat på disse bilene.
Gjør noen enkle grep som for eksempel å skifte inntaket så vil du sprite opp igjen de hk du taper på automaten. Eller gå til verks å skifte hele automatkassa til den myde bedre AW4 kassa som sitter i xj. Dette krever litt mer skruerfaring.
Du kan uansett let få godt over 200hk i denne motoren på forskjellige måter. Det er jo tross alt en 4 liter (nesten).
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #19 på: Ti., 1,September,2009,09,33 »
Gjør noen enkle grep som for eksempel å skifte inntaket så vil du sprite opp igjen de hk du taper på automaten.

Dette vil du jo også kunne gjøre på en manuell, og da oppnå enda større effekt? :)

 Bilen skal også brukes mest på asfalt, og alle argument eg har fått for automat er fordi det er betre i terrenget.

Fortsatt litt usikker, men heller litt mot manuell då det er svært få av dei i Norge. Faktisk er det ingen med manuell tatt inn til Norge i følge skatteetatet (nybilpriser 96-97-98-99-00).


LT

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #20 på: Ti., 1,September,2009,09,55 »
Dette vil du jo også kunne gjøre på en manuell, og da oppnå enda større effekt? :)

 Fortsatt litt usikker, men heller litt mot manuell då det er svært få av dei i Norge. Faktisk er det ingen med manuell tatt inn til Norge i følge skatteetatet (nybilpriser 96-97-98-99-00).


LT


Det at ingen andre har kjøpt manuell er vel ingen god grunn til å kjøpe det selv? Du kjøper det du trives best med.. Har du ca 200hk på en TJ er vel det nok i forhold til kjøreegenskaper, selv om en aut forbruker litt av hestene. Uansett hadde jeg kjøpt aut (biler fra andre siden av dammen skal ha aut) og skiftet til AW4-kasse. Jeg kan heller ikke forstå at det er så vanskelig å finne en bil i Norge at man må importere.. Og når du først bryr deg, ta iallefall en Rubicon.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #21 på: Ti., 1,September,2009,11,09 »
Klat du kan modde en manuell på samme måte. Motoren er lik.

Dette med Manuell kontra Automat er smak og behag. Har du lyst på Manuell så kjøper du manuell. Personlig er jeg lei av rørepinne da jeg kjører mye i kø osv. men mange tyr til manuell og det er helt opp til en hver. Det går som sakt å skifte fra manuell til automat om man skule ønske det senere.

Lykke Till!!!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #22 på: Ti., 1,September,2009,12,27 »
Heisann, og takk igjen for svar.

Manuell/automat er i utgangspunktet ikkje så veldig nøye for meg, men siden det er veldig få 4.0 liter med manuell i norge(og eg alltid har hatt manuell), så er det litt artig å kjøpe det når eg først kan. (føler bilen blir litt meir spesiell på denne måten)

Angåande kjøp av rubicon, så kom vel denne i 2003? Ved å putte spec til denne inn i avgiftskalkulatoren, så ender bil + avgifter på 400000, dette er godt i overkant av det eg vil/kan bruke.

Det er nok kun 1997 4.0 sahara modellen som er aktuell (med lav km), da denne havner på i overkant av 200000, noko som ikkje er så aller verst sett i forhold til priser eg har sett på finn.no.


Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #23 på: On., 2,September,2009,11,10 »
Ok, Da har eg kjøpt en 1997 4.0L Sahara med manuell gir. Gått 58000km, og skal være som ny.

Litt sjanser må en jo ta her i livet ;)

Takk for informasjon, gleder meg til tysklandstur i morgon.


LT

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #24 på: On., 2,September,2009,11,54 »
Ok, Da har eg kjøpt en 1997 4.0L Sahara med manuell gir. Gått 58000km, og skal være som ny.

Litt sjanser må en jo ta her i livet ;)

Takk for informasjon, gleder meg til tysklandstur i morgon.

LT

Grattis!

Har du bilder / link til bilen?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #25 på: On., 2,September,2009,12,54 »
Jepp.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=120288294&lang=en

Usikker på kor lenge denne annonsen vil ligge ute, då han skulle fjerne den.

Bilen er heilt standard, så det må nok nye dekk og 2" lift til..  v

LT

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #26 på: On., 2,September,2009,13,01 »
Fett ;D Rett før lunsj så satt jeg og en kollega og så på akkurat denne bilen på mobile.de  :D

Igjen, grattis. Den ser strøken ut!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #27 på: On., 2,September,2009,13,06 »
ja. Har snakka med selger på telefonen over lengre tid no, og han hevder bestemt at den er som ny. Brukt som "city-jeep" om sommeren, og i garasje ellers. 

Kan jo aldri vite, men måtte ta ein sjans. Har hatt eit par andre i kikkerten, men fine eksemplarer blir solgt med en gang.


LT

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #28 på: On., 2,September,2009,13,17 »
Det einaste som då gjenstår er å velge om eg skal prøve å skaffe dekk/felger på veg heim, eller om eg skal vente til eg kjem hit..

Ingen som har erfaring med å handle i tyskland? (TÜV er jo tysk, så det burde vel være like bra som i Norge?)


LT

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Vurderer seriøst å importere ein 4.0 liter. Manuell?
« Svar #29 på: On., 2,September,2009,14,30 »
Det einaste som då gjenstår er å velge om eg skal prøve å skaffe dekk/felger på veg heim, eller om eg skal vente til eg kjem hit..

Ingen som har erfaring med å handle i tyskland? (TÜV er jo tysk, så det burde vel være like bra som i Norge?)

LT

Jeg har ingen kjennskap til dette, men søk på asb-erbele (eller hva det heter), så finner du mange tråder om det her på forumet. Dekk er vel samme hvor du kjøper... Men felgene må du ha TÜV på ja... Tyske papirer fungerer fint, men du bør få dem oversatt til Norsk av en godkjent oversetter.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt