I dag har jeg prøvekjørt en 3,1 til. Ingen annonse å vise til, men den selges av firma. Den gikk mye bedre enn den forrige, og den virket ikke å ha samme trang til å stikke av etter eget forgodtbefinnende.
Den har stått en stund, lenge nok til at det var spindelvev mellom hjul og skjermer. Allikevel ingen oljedrypp på bakken der den sto. Jeg så det var noe oljesøl under mogor/gir, men rare lekkasjen kan det ikke være snakk om, vel?
Utover dette, fant jeg rust i kanalene. Dyttet litt oppunder, og da knaket det. Det virker som det er veldig tynt der, og at selve bæringen egentlig er i rammevangen lenger inne. Stemmer det? Ellers så den tilnærmet rustfri ut under. Såvidt antydning til litt på en skjerm. Den har gått noe over 300.000 km. Sparsomt utstyrt laredo, men det spiller ikke allverden rolle for meg. Quadra drive, og virker godt fulgt opp. En bunke kvitteringer, men jeg rakk ikke gå grundig gjennom.
Det bittelille jeg fant i kanalene tror jeg bare det er snakk om å sause inn med lanolin, og la være.
Synspunkter?