Skrevet av Emne: Quadradrive/quadra trac 2  (Lest 2688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
Quadradrive/quadra trac 2
« på: Ma., 7,Oktober,2013,17,57 »
Noen som har noe formening om den ene enn andre?holdbarhet eller fremkomelighet.skal bytte ut zj med wj og ser at men får den med de 2 mulighetene.
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo

Utlogget Thomahawk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 130
  • I DISLIKE YOUR HYBRID!
    • GRANDPARTS
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #1 på: Ti., 8,Oktober,2013,00,00 »
QD er best på snø, gjørme, grus, alt av løst underlag, og var det dyreste alternativet/top of the line Jeep kunne tilby i 99-04.
Gå for QD og garanterer bare tenner hele vinteren  ;D
Thomas Grandparts
2004 Jeep Grand Cherokee 4.7HO Overland
2.5" BDS, Bilstein, IRO adj arms, 17" Procomp, 31" General Grabber AT2, Addco, 3" Kolak exhaust, superchip tuner, more to come +++

Buildt thread: http://www.jeepforum.com/forum/f197/jeep-norway-2th-buildt-overland-upgrade-1813490/

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #2 på: Ti., 8,Oktober,2013,07,45 »
Takker.
Har ikke sett QT på wj før,men nå er det 3 stk på finn som har det.prøvde og Google litt på det og forsto at QT2 går mere som bakhjuls trekk frem til bak og frem aksel går med forskjellig hastighet,da kobbler systemet inn firehjulstrekk.
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo

Utlogget Thomahawk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 130
  • I DISLIKE YOUR HYBRID!
    • GRANDPARTS
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #3 på: Ti., 8,Oktober,2013,12,33 »
^^^stemmer ikke helt, både QD og QT gjør det, transfer kassa er den samme.
Forskjellen ligger i diffen, fordeling H/V samme aksel.
QD vil finne grep selv om kun 1 hjul har feste og de 3 andre spinner.
Dette pga LSD diffene (LIMITED slip diff).
QT har åpen diff carrier, og vil ikke gi kraft til H om venstre spinner,,,
Thomas Grandparts
2004 Jeep Grand Cherokee 4.7HO Overland
2.5" BDS, Bilstein, IRO adj arms, 17" Procomp, 31" General Grabber AT2, Addco, 3" Kolak exhaust, superchip tuner, more to come +++

Buildt thread: http://www.jeepforum.com/forum/f197/jeep-norway-2th-buildt-overland-upgrade-1813490/

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #4 på: Fr.,11,Oktober,2013,21,18 »
takker for svar.det ble en 2001 mod Limited med qd :)
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #5 på: Fr.,11,Oktober,2013,22,02 »
åssen motor ?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget valdres

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 166
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #6 på: On.,16,Oktober,2013,19,54 »
det ble med vm 3,1.håpe den holder når jeg får den.kom ikke hjem engang før vi fant ut at det var stor olje lekk.
Don`t park your japanes car behind me!!park it in tokyo

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #7 på: Sø.,25,Desember,2016,07,39 »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Wily

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: Quadradrive/quadra trac 2
« Svar #8 på: Ma.,26,Desember,2016,11,04 »
QD is good system, but you must have small tires, because if you use big tires (31"+) so the varilocks fail faster.
And you must change all differential which is expensive.
Btw. I have 3.1TD with selec trac and varilocks in axles :-)