Skrevet av Emne: Injection oppgradering  (Lest 4279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Injection oppgradering
« på: Fr.,22,Oktober,2010,10,33 »
Hei!

Er det noen som har oppgradert 4,2L med Mopar sit MPI kit? Erfainger? Er det mulig å å godkjent med dette kittet?
http://www.quadratec.com/products/17005_00.htm

Alternativt har jo Howell et rimeligere TBI kit:
http://www.quadratec.com/products/17002_21D.htm

Begge virker jo som overkommelige å installere for en ikke-fageman, lover broblemfri start og kjøring, og mindre forbruk.
Forgasseren jeg har nå varierer litt med hvor samarbeidsvillig den er.
Moppar sitt kit skal også gi vesentlig mer effekt. Om Howell sitt kitt gir noe mer effekt kjenner jeg ikke til.

Kom over dette også: MPI kitt fra Hesco:
http://www.hesco.us/shop.asp?action=details&inventoryID=194899&catId=21873

Dette kjenner jeg ikke til. men det er jo ca 700$ billigere enn Mopar sitt.
« Siste redigering: Fr.,22,Oktober,2010,12,27 av ratatoskr »

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #1 på: Fr.,22,Oktober,2010,14,05 »
Takk for synspunkter. motor har gått 160 000. Så den er vel ikke så veldig slitt! Eller?? Hvor lang pleier en 4,2L å gå?

Automaten og resten av drivlinja vil vel ikke tåle de 250HK... ???
og da blir det vel ikke så "billig" likevel. (gir, fordeling og akslinger...)

En annen sak er at disse kitene fremstår som relativt enkle å montere, kontra det å skru samen to motorer til en. Rett meg om jeg tar feil!

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #2 på: Fr.,22,Oktober,2010,15,34 »
Jeg blir nok værende med 4,2L en stund til. Motor bytte og stoking er nok litt for voldsomt for mine evner...

Er enig i at prisen på disse kittne er veldig stiv. Når det gjelder effekt og forburk så blir det lovet mye og meningne er delte.

Flintstone: jeg skjønner at du har litt erfaring og ikke har veldig troa på 4,2L. Men har du faktisk erfaring med disse kittene?

Her er Mopar kittet testet:
http://offroad-review.com/new/index.php?page=95
og det kan ikke bli fullrost nok.

De har også brukt kittet videre på en 4,6 stroker motor...

Utlogget Jeeb

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 112
Re: Injection oppgradering
« Svar #3 på: Lø.,23,Oktober,2010,17,08 »
Jan Erik
1995 Grand Cherokee Limited 5,2L - 242 transfer
Ex. 1998 TJ 4,0L Sahara

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: Injection oppgradering
« Svar #4 på: Lø.,23,Oktober,2010,23,19 »
Hei,
ikke helt med på alle synspunkter på 4.2l i tråden over :-)

Min (med automat) har gått over 200.000 uten problem, men jeg har  selvsagt byttet til Weber gasser.
Logger i gjennomsnitt 1,5 l/mil ved blandet kjøring og har gjort det hele tiden (bortsett fra siste tiden med Carter før bytte til Weber).
En 4.0l er ikke så langt unna 1,5 l/mil heller. I alle fall ikke min.

Klart at 4.2l jo ikke er verdens piggeste motor. Så om det blir bytte på meg vil det bli enten V8 eller en stroker.


Men jeg kan anbefale Weber kit på det sterkeste. Beste modifikasjon en kan gjøre på en 4.2l.
« Siste redigering: Lø.,23,Oktober,2010,23,21 av 85cj »
Medlem 005

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #5 på: Sø.,24,Oktober,2010,15,07 »
Takk for mange tilbakemeldinger. Blir nok et Weber kit enn så lenge.

så får vi se om det blir motor bytte med tid og stunder.. kanskje når ungene er blitt store og en har bedre tid...!  ;)

Finnes det flere rimelige oppgraderinger i same gate som Weberforgasser?

85 CJ: hvilken weber forgasser har du montert?


Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: Injection oppgradering
« Svar #6 på: Sø.,24,Oktober,2010,22,31 »


Weber 38/38,
noe slikt:

http://www.racetep.com/jeep3838.html

Hadde planer om headers etc, men har ikke blitt noe av. Mulig at en 32/36 er like OK på en standardmotor.

Ser at det finnes flere varianter nå på Quadratecs hjemmeside. Vet sannelig ikke hva jeg hadde valgt idag (den gangen var det enten 38/38 eller 32/36 som gjaldt).
Medlem 005

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #7 på: Ti.,26,Oktober,2010,12,20 »
Jeg fant også en pakke pris på Cliffords performance 6=8:

Jeep 258*Combination; $1,676.00
57-2300 Dual Headers
47-4500WH 6=8 Cast Aluminum Intake Manifold
08-7038-K Weber 38-38 Carb Kit
97-2021-K 264 Hydraulic Cam & Kit
This *6=8 Combination will give your Jeep 258 as much as 60% power & Torque gains to 5,000 rpm's and, in most cases, impoved MPG as well.

http://www.cliffordperformance.net/html_pages/news_pages/jeep_facts/jeepfacts.html

Men dette bikker jo også 10 000 NOK så det lønner seg vel heller å kjøpe en 4.0L og smelle sammen slik at det blir en stroker?

Hvilken effekt vil man ha av å kunn montere 38/38 weber og cam kit? Da blir det jo en del billigere, blir ca 4600 NOK før frakt og mva.


Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #8 på: Ti.,26,Oktober,2010,14,55 »
Takk Flintstone! Din erfaring sparer i hvertfall meg for litt penger her!  :D


Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Injection oppgradering
« Svar #9 på: Ti.,26,Oktober,2010,23,28 »
Har Holley offroad avenger 470cfm, innsug, grenrør og HEi til salgs hvis dette er av interesse....

Da kan du kjøre 45grader uten problem  ;D

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6101.0.html

//Asle
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #10 på: On.,27,Oktober,2010,10,08 »
Ja det var jo interessant!  :P

Hvordan er forbruket og effekt?

Det står på http://www.summitracing.com/parts/OFY-6257DP/ om innsugsmanifolden:
Not for use with automatic transmission application.

Hvorfor kan jeg ikke bruke denne til min automat... ???

Kikket kjapt rundt og ser at det blir ytret at HEI/DUI fordeler også er vesentlig med tanke på effekt. Stemmer det???

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Injection oppgradering
« Svar #11 på: On.,27,Oktober,2010,10,21 »
Jeg kjørte med denne kombinasjonen i 8mnd i påvente av motorbytte til 4,0 HO.
Funker meget bra. forbruket lå på ca 1,4, men da kjørte jeg med 33" dekk. på forrige oppsett med weber lå forbruket på 1,2.

Tror du vil få problemer med "kick down" linken din med denne manifoilen. Er nok derfor de lister at den ikke er kompatibel med automat.

Med DUI/HEI oppnår du kraftigere gnist. Utgjør stor forskjell i fra det orginale tenningssystemet.
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #12 på: On.,27,Oktober,2010,10,52 »
Holmis: Hva slags oppsett hadde du med weber da? 32/36? Innsugsmanifold? Fordeler?

Får prøve med live chat når de våkner der borte. ;-)

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Injection oppgradering
« Svar #13 på: On.,27,Oktober,2010,11,44 »
Tror det var en 38, men ikke 100% sikker. Ble kjørt med orginal manifoil og orginalt tenningssytem.
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget ratatoskr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Injection oppgradering
« Svar #14 på: On.,27,Oktober,2010,19,37 »
Holmis: Hva slags oppsett hadde du med weber da? 32/36? Innsugsmanifold? Fordeler?

Får prøve med live chat når de våkner der borte. ;-)

 Zack: linkage will not clear the intake
 Zack: You can call Offenhauser at 323-225-1307 to see if they know of any solution
 Anders Haukeli: what linkage?
 Zack: throttle/auto trans linkage