Poster dette her også, har postet dette i "garasjen":
ENDELIG er det gjort. Gammel forgasser har blitt byttet ut med en splitter ny Weber 32/36. Deilig å endelig ha gjort det byttet. Har grua meg litt, men det gikk bra. Allikevel noen spørsmål som forble usvarte etter byttet. Hvor skal 4WD egentlig kobles, advance vacuum, eller manifold vacuum? Og legger med et bilde med to "hva er dette" spørsmål, hva er el-dingsen, og hva gjør den vakumklokka, og hva gjør den dingsen som har 4 vakumslanger? Også kan jo noen fortelle meg hva som skjer oppi innsuget under gasseren, der tok jeg bilde av masse små tapper. Dette er bare for å please nyskjerrigheten.
Vet ikke helt om justeringen er helt korrekt. Har skrudd litt frem og tilbake på idle skruen, og mix skruen, prøvd å følge bruksanvisningen. Allikevel er det vanskelig å "utjevne" turtallsforskjellen mellom kald og varm bil. På helt kald bil er tomgangen helt nede i 400 rpm, og når den er varm er den oppe i ca 900 rpm. Tips her? Hadde vært digg å få til jevn tomgang på ca 8-900rpm eller hva det bør være..
WEBER!!! Neste blir vel Nutter Bypass, men da må jeg lære meg å justere tenningen først.. Om noen vil gjøre det for meg, så værsågod!