Skeptisk på LPG? Jeg også, men løstner ventilsetene betyr det at det har vært varmt, utover det skal dette være et problem uansett på disse motorene lpg eller bensin.
Men man bør ta visse forbehold. Skal motoren belastet hardt, dvs lang og bratt bakke som forseres med tung henger, da skal man switche til petrol.
Bilen var nå kjørt ca. 70 000km på Lpg av de 218tsn bilen har gått, av en kar som nå ble 80år..
Bilen ble servet i fjor høst av CARCRAFT i Trondheim, da ble alle oljer skiftet, men det var nok litt for seint. Støyen er overkommelig, men når jeg har blitt klar over dette, blir jeg jo kjørende å lytte.
Skepp på å skru diff selv, har jo sprederen, lagersettet koster ikke så mye hos Morris(Timken), men sliter litt med å forstå pinjong shimsinga.
Dette med rotasjonsmomentet forvirrer, da en av de beste dokumentasjonene jeg fant på nettet, ville ha ca 2,5nm før momentet(på muttern) ble satt og etterpå, og siden til slutt med klokka montert, samt at det må være vanskelig å finne senter, i diffen, slik at dybden på pinjongen blir shimset korrekt.
Klart jeg tenker enten for vanskelig eller misforstår noe totalt....
Har skrudd mye bil og mc, har bra med tools, men ønsker å gjøre dette "helt rett" fra første stund.
En annen side av saken, har noen her på forumet erfaringer med at lagrene byttes og tannhjulene består, med vellykket resultat? De kan vel lage støy de også?
Får vel bestille deler og trene på ZJ'en....før den selges....