Skrevet av Emne: Deler fra 4WD.COM  (Lest 2435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bjørn B

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Deler fra 4WD.COM
« på: Fr.,12,Januar,2007,20,48 »
Bestilte noen deler fra 4WD, måtte fakse kopi av visa kortet når det var gjort fikk eg mail fra dem og da ville dem ha kopi av pass eller anen id. sendte kopi av passet i dag og får håpe alt er i orden.

Har noen av dere opplevd det samme?

Utlogget wrangler 98

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #1 på: Fr.,12,Januar,2007,22,20 »
Har handlet med 4wd.tidligere.
kjøpte et baksete av dem.
bestilte det over tlf. og kundemottakeren ba ikke om annet enn de 16 sifferene på forsiden ,gyldig til og de tre siste sifferne av seks som er preget på baksiden ,og navn på kortinnehaver.Tror og huske at det tok ca.en god uke så kom varen levert på døra.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #2 på: Fr.,12,Januar,2007,23,03 »
Ja, siste gang jeg handlet der hadde jeg et lite h..........e.   De ville ha kopi av pass og/eller visa-kortet.  Jeg snakket med en tante som het Andrea Voytko.  Hun var hyggelig nok, men sa at dette var pga endel svindelforsøk som gjorde at de strammet inn.
Men banken blånektet, selvfølgelig,  det er brudd på avtalen å sende slikt dersom det er en Verified-By-Visa-site eller noe,.,,
Tilslutt faxet banken bekreftelse på at jeg var kjekk, grei, pen og likvid.   Da gikk alt så det suste.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #3 på: Fr.,12,Januar,2007,23,22 »
Dette er blitt mere og mere vanlig når man handler i USA. Jeg har vært fast kunde hos 4wd.com i flere år og har et kundeforhold. Jeg har ikke trengt det der. Men har opplevd det samme flere ganger når jeg har handlet andre steder i USA for første gang.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #4 på: Lø.,13,Januar,2007,00,45 »
Noe annet de gjør er at hvis du bruker deres internasjonale transportør, så ringer de fra Sverige fra ukjent nr og ber deg gi fra deg kortopplysninger pr. tlf for å betale tollavgiften, hvis ikke leverer de ikke eller plusser på et postoppkrav... Dette stemmer ikke og du har full rett til å la være å gi fra deg slike opplysninger pr tlf, og de må likevel levere på døren med egen giro på dette som før...
Ellers synes jeg 4wd funker bra!
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #5 på: Lø.,13,Januar,2007,08,46 »
Sverige fra ukjent nr... Ja det høres ut som gode gamle UPS... :)   Tenk på det Kate.Vi lever bare en gang og noe sjangser må vi jo ta
Har alltid vert svak for svenske damer,så når det var et ukjent nr på mobilen min og denne svenske flickan talade til mej.Ja da
var det jo bare å lese opp tallene.. :-* (har ikke fått noen ubehageligheter ant enn litt kjeft fra hilde da. :-\ )

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #6 på: Lø.,13,Januar,2007,19,39 »
Akkurat ja, det var derfor jeg hadde en stor krangel med henne hvor hun påstod at jeg var eneste i Norge som hadde stilt spørsmål ved denne ulovlige metoden ::)
Men da kan jeg jo fortelle at hun bak den hyggelige og vakre stemmen garantert har nesen full av vorter, 3 føflekker i pannen, tenner på tørk, er sjeløyd og storshopper. Så da er det vel hun som ler sist i denne saken 8)

Så tror jeg kanskje dere tenker dere om 2 ganger neste gang ;)
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #7 på: Lø.,13,Januar,2007,21,37 »
Aner muligens litt misunnelse her...?? Kansje du skulle ønske du hadde en sånn "hyggelig" svensk stemme... ;D

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #8 på: Sø.,14,Januar,2007,14,06 »
Ha,ha,ha, jostein hadde nok og gått fem på ja, -naive tullinger....

Jag har inga problem at tala svenska  :-*
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget eivindbp

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • "No guts - no glory!"
Sv: Deler fra 4WD.COM
« Svar #9 på: Sø.,14,Januar,2007,16,22 »
Ja, da kan vi konkludere med at vi er mange som er "de eneste i Norge" som stiller spørsmål ved fremgangsmåten til UPS.  ;D Det andre er at den gang 4wd brukte Fedex som transportør gikk det 3-4 dager raskere å få deler. :(

Normalt ikke noe problem, men når man venter på akkurat den delen for å komme videre.............. >:(

Og, selv om man har betalt varene til UPS over telefon, til den "hyggelige svenske damen" som ikke er så hyggelig lenger når man ikke har lyst til å gjøre alt hun ber om..............
Jo, - så får man tilsendt regning på beløpet uansett ::) (men så dumme er vi vel ikke at vi betaler den og?) :'(
Joda, naive tullinger............ There's a sucker born every day!
Eivind BP
JCN medlemsnr 236
- 87 YJ som nå har fått nytt hjem
- 94 XJ