Skrevet av Emne: Jeep Cherokee 4.0, 1992  (Lest 1679 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tage

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Jeep Cherokee 4.0, 1992
« på: Ma., 5,November,2007,09,37 »
Jvel- da er bilens skjebne bestemt. Kona får ny bil og jeg beholder Jeepen....
Dette fordrer nok en del investeringer i bilen og jeg ber ferfor om noen råd:

1. Hvem er best å bruke som delepusher i Stavangerområdet?
2. Hvem leverer TUV godkjente hevesett i størrelsesorden 2-2,5 tommer? (Prisspørsmål er også en faktor ;))
3. Varmeapparat er %&#"§, bryter var helt nedsmeltet- er i tvil om vifta er gåen. Noen ideer om hvor jeg kan få slikt? Er det samme vifte på 4 liter'n som på 2,5 liter'n av samme år?
4. Dekk- det evige spørsmålet til slike biler. Har nå 30 x 9,5/15 på bilen- ser for meg noe litt mer "mannslig" når jeg nå skal ha nye dekk. Noen råd om hva som passer til et 2 tommer hevesett? Har forøvrig originale(?) skjermbreddere på bilen...

Det skulle vel dekke det mest prekære- er helt sikker på at mer vil dukke opp :P

Setter pris på alle innspill, tips og råd...

Tage
« Siste redigering: Ti., 6,November,2007,12,17 av Tage »
XJ 4.0, 1992 mod

Memento Mori

Utlogget Tage

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: Jeep Cherokee 4.0, 1994
« Svar #1 på: Ti., 6,November,2007,10,11 »
Har fått hjelp pr mail- legger inn føljetongen her:

1. Står fortsatt åpen, blir vel Ebay og annet på nett vil jeg tro ;)
2. Bestilt 2" Old Man EMu fra 4x4 Supply
3. Fikk mail fra Ronny på Arctic Trucks om at det nok var resistoren på varmeapparatet som er gåen, ny er bestil fra Klintsberg & Way (takk for hjelpen Ronny). Forresten, er det noen som har et koblingskjema for dette her?
4. Dekk- kjøpte nye i går- endte opp med å sette på samme dimensjon, 30 x 9.5/15. Ser greit ut, men er likevel ikke skremmende for Onkel Blå 8)

Lar denne tråden bli en tråd der jeg oppdaterer etter hvert som ting blir gjort med bilen. En "rookies" fortelling om hva som skjer ;D

Skulle noen ha tips eller triks underveis er det bare å sende mail til tage@lyse.net.

Tnx

Tage
XJ 4.0, 1992 mod

Memento Mori

Utlogget Tage

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: Jeep Cherokee 4.0, 1992
« Svar #2 på: Sø.,11,November,2007,19,37 »
Skiftet "blower resistor" og fortsatt virket ikke viften. Koblet motoren rett på batteriet- helt dødt. Bestiller ny motor ASAP om ingen har en de vil bli kvitt " i går".

T
XJ 4.0, 1992 mod

Memento Mori