Skrevet av Emne: Jeep Grand Cherokee 5,2 97 mod. personbil - hvilke dempere er best ?  (Lest 3044 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget seb

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Hei,

Jeg har fått noen dårlige råd på denne fronten tidligere og vil gjerne ha en bil som er så behagelig og "moderne" som mulig, noen innspill bygget på erfaring...?


Sebastian

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Har gode ting å si om ome settet m/fjerer og nitrocharger dempere. Monterte det på wjn og synes bilen ble bedre enn med originalfjerer og dempere. Før synes jeg den var mykere og "løsere" på rompa, men etter montering av ome settet er den mere tight. ;D Har ikke prøvd bare dempere men for optimalt resultat bør jo også fjerene byttes, kommer jo litt an på hvor langt bilen din er gått og bruken selvfølgelig ;)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget seb

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Takk for innspill !

Er nitrocharger dempere fra OME noe du tror passer på gr. cherokee også (det var wrangler forkortelsen sto for..?)

 Er det olje eller gass ? 

Bilen har gått 180tusen og brukes i by´n, vanlig vei og noen røffe skogsveier med mye snø og is.

absolutt ute etter tight uten at det blir for stivt og sånn "klonk klonk" lyd og følelse på hver dump.

Seb


Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Ja OME demperne får du til din bil (zj) betegnelsen for grand cherokee fra 93-98, (wj) grand cherokee fra 99-04. Ta kontakt med 4x4 supply og undersøk hva et sett koster til zjn, på min ble hele settet 1500kr dyrere enn bare demperne hos merkeforhandler :)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget skruknott

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 81
jeg kjører med OME settet med nitro-demperne og er veldig fornøyd. er stivere enn original. kan velge softere dempere til settet hvis du ønsker det
Safety third

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Hei
Jeg har en Grand Cherokee 94 altså en zj samme bilen som din.

Jeg har nettopp skiftet ALT på opphenget, støtdempere,fjerer,stabstag,alt av gummioppheng og ny styrdemper.
Jeg kan på det varmeste anbefale www.autoanything.com , det er her jeg har kjøpt alt til en brøkdel av prisen av det du får her hjemme:)
Jeg bestilte varene på tirsdagen og fikk de levert på døren tirsdagen etterpå.
Snakk med Benjamin Cheah han er en meget serviceinnstilt kar som HJELPER deg (noe som er uvanlig her hjemme:(
Har aldri hatt noen problemer med pengeoverføringer heller (noe som pleier å bli et tema når en skriver om privatimport) bruk paypal så er du også forsikret på varen.

Tilbake til spørsmålet ditt;

Jeg valgte et Nitrofylt støtdempersett fra Rough Country + fjærer med 2" lyft
(støtdempersettet kommer med hevesett i i poly...plastikk:)
Men jeg valgte å bytte også fjærer. Kjøpte fjærer med 2" lyft nå som klær bilen meget godt. Den ser frisk og aggresiv ut uten å være overdrevent høy.

I tillegg til dette byttet jeg som sagt stabstag foran og bak til en meget overdimenjonert type:) noe som gjorde bilen kanonfin på veien (slenger ikke frem og tilbake sånn som tidligere)

Hvis du søker på f.eks ebay så søk her:
http://motors.shop.ebay.com/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__Jeep-Grand-Cherokee-suspension_W0QQ_rkwZJeepQ20GrandQ20CherokeeQ20suspensionQQ_fxdZ1QQ_ptasZ1

Merk og lim inn i leseren din:)

Lykke til
Mikke