Skrevet av Emne: Gr. chrokee 3.1TD 2001 mod, problemer med regreim strammer!!  (Lest 1889 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget vketil

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 16
Gr. chrokee 3.1TD 2001 mod, problemer med regreim strammer!!
« på: Ma., 5,November,2007,13,07 »
Har en gr.cherokee med 3.1TD motor. Ved befaring i motorrom ser jeg at det hjulet som strammer regreima vibrerer. Skal dette være slik?
Håper dere forstår hva jeg mener her.
Trenger noen kommentarer på dette av dere ihuga jeep eiere.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Gr. chrokee 3.1TD 2001 mod, problemer med regreim strammer!!
« Svar #1 på: Ti., 6,November,2007,09,29 »
Regner med du mener viftereima eller serpentin beltet som det kalles. Er ikke reg reim på disse, bare drev.

Jeg byttet mitt strammehjul og samtidig beltet på min 2000 3,1 WJ for en tid tilbake. Sjekk priser rundt om! Den lokale forhandleren skulle ha 5 laken for de to delene. Fikk samme delene hos Chrysler Ålborg for rett under 3 laken. Beltet mitt var helt greit men hørte det lønte seg å bytte begge samtidig.
Er forøvrig en meget enkel jobb å bytte. Bruk 1/2" skralle på strammehjulet og vri det til beltet er slakt. Ta av beltet og bytt strammehjulet. Tror du kommer best til undenifra. Så er det bare å gjøre motsatt under montering..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget vketil

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 16
Sv: Gr. chrokee 3.1TD 2001 mod, problemer med regreim strammer!!
« Svar #2 på: Ti., 6,November,2007,13,48 »
Takker for svar.

Stemmer, det er nok viftereim jeg mente her.
Heldigvis har jeg garanti fra forhandler enda

Utlogget Thorvald

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Sv: Gr. chrokee 3.1TD 2001 mod, problemer med regreim strammer!!
« Svar #3 på: Ma.,17,Desember,2007,21,23 »
Jeg har hatt det samme med min 99 mod m 3.1 TD.  Når jeg kjøpte bilen tvilte selger og jeg på hvor omfattende dette var, delvis pga støy som kom ved tomgang, og i samme situasjon vibrerte reimen en del.  Vi skiftet lager på vannpumpehjul samt dette styrehjulet og viftereim.  Slark forsvant men ikke lyden, det som faktisk hjalp var silikonspray på lyden (en liten periode).
Nå har jeg kjørt 30´km og ikke fått noen problemer med dette.
(det er visstnok en ombygget traktormotor, fra 4 til 5 sylindre, og da må det vel høres en gang i blant!)