Hva er målet da? Å få begge godkjent med 35 "?
NB!!
SSBC M44 Rear Disc Brake Conversion Kit, CJ, 1970-75:
Ifølge denne linken passer settet ikke på 1986 modellen, som er den eneste årsmodellen CJ-7 som er levert med Dana 44:
http://www.4wd.com/Jeep-Parts-Tops-and-Accessories/PARTA136.aspx
Blir spennende å høre når du får settet. Er sikkert flere som lurer på det!!
Målet med å kjøre en cj til var vel litt impuls, og på grunn av akslingene som vil gjøre det letter a godkjenne bilen med større hjul.
Skal først prøve å få godkjent gamlebilen til Kjell E, med TÜV papirer og anbefaling fra Amcar, med org bremser bak, 360, OME heving og 35" hjul. ( venter på felger med tüv papirer) eg vil ha bremseskivene i bakhånd i tilfele dem er litt vrange og har en dårlig dag.
Blir det godkjent med org.bremser, så kan jo skivene brukes senere ved å prøve å få større hjul eller ved ombygging til injection
Blir det godkjent vil eg kjøpe et sett med OME til den andre bilen også, men vil prøve å få godkjent den med større hjul, kanskje 37/38".
Det sitter sterkere akslinger på bilen, skivebremser foran og bak. og har en bil som er godkjent noen uker tidligere med samme oppsett men med mindre hjul
Men det er bare på tankestadiet enda, så vi får se.
Når begge er godkjente, begynner restaureringen av jeep nr 2, sandblåsing av ramme og karosseri, får se hvor mye av rusta som kommer frem og om det kanskje vil lønne seg å kjøpe ny balje eller bruke en fra YJ. når dette er gjort er vel sommeren forlengst over.
Ja i følge SSBC skulle sett #136 passe d44 aksler, men vi får se når monteringen skal begynne.