Skrevet av Emne: Locker 94 xj high output  (Lest 1617 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Peranders

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Locker 94 xj high output
« på: On., 5,Februar,2014,23,19 »
Har noen spørsmål angående dette vet at bilen min er levert med ls diff så skulle gjerne hatt en diff med open carrier så jeg kan sette inn en locker
Er disse diffene vanskelig og skaffe?Ser for meg at det er en fordel og få tak i en hel diff eventuelt hel aksel kanskje?Å hvordan vill dette funke foreksempel opp mot abs bremser osv?Å hvordan er det med forskjellige typer utveklslinger?

Utlogget KO

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
  • YJ-4,2l (-89), WJ-4,7 (-01), XJ-4,0 (-89)
Sv: Locker 94 xj high output
« Svar #1 på: To., 6,Februar,2014,09,30 »
Hvis du tenker på å sette inn en automatisk locker bør du være klar over at disse ikke egner seg på norsk vinterføre. Du kommer i passe fart inn i en sving, gir litt gass og lockeren slår inn, du mister grepet på bakhjulene og snurrer fortere enn du kan reagere.
Du bør kjøpe manuell locker som ARB eller E-locker selv om disse er dyrere. Da kan du bruke den diffen du har.(ganske sikker)
Lockeren trenger du bare i vanskelig terreng og kanskje en og annen bakke med mye snø.
Ellers kjører du med åpen diff. Da er det heller ikke problemer med ABS.

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Locker 94 xj high output
« Svar #2 på: To., 6,Februar,2014,19,53 »
Ved å skifte til en manuell sperre, så bytter du ut hele carrier'n, så ikke noe problem da. Finner lett en open carrier på ebay. Har selv LSD, og det funker bra for meg i hvertfall :)
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget Peranders

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Sv: Locker 94 xj high output
« Svar #3 på: Fr., 7,Februar,2014,00,33 »
Har kjørt med locker bak i 2 andre biler jeg har hatt uten noe problem som helst verken sommer eller vinter.Handler vell mye om kjørestil og så lenge man er obs på den og bruker hodet så ser jeg ikke på det som noe problem...Men det jeg lurte mere på var ser det finnes lockere til dem som har lsd fra før og lurer da på om man må shimse osv eller om man kan slippe det?

Utlogget Buhund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 132
Sv: Locker 94 xj high output
« Svar #4 på: Fr., 7,Februar,2014,10,13 »
Har du vurdert Detroit Truetrack? Jeg har det foran i min XJ og den fungerer helt fantastisk. Har Detroit Locker bak og kan leve med den selv på vinterføre, men må innrømme at kjøreegenskapene er "spennende" :-)
XJ 4,7L stroker

Utlogget Peranders

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Sv: Locker 94 xj high output
« Svar #5 på: Fr., 7,Februar,2014,14,22 »
Vurderer truetrack foran ja og locker bak ;) Er veldig glad i fit and "forget" sperrer

Utlogget Buhund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 132
Sv: Locker 94 xj high output
« Svar #6 på: Fr., 7,Februar,2014,15,46 »
For å være helt ærlig ville jeg gått for Truetrack bak også hvis jeg skulle gjort det på nytt. Jeg har Chrysler 8,25 bak med 27 splines stikkaksler, men Truetrack finnes bare til 29 splines. Er ikke misfornøyd med Detroit Lockern, men den krever litt tilvenning og er langt fra lydfri. Det "klunker og klanker"og en åpen diff er jo mer behagelig og "sivilisert" på vanlig vei. Truetrakcen merker du ikke noe til. Den bare funker mykt og fint ved hjulspinn :-)

XJ 4,7L stroker