Skrevet av Emne: BYTTE AV SKJERMBREDDERE  (Lest 2670 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« på: Ti.,12,Mars,2013,18,30 »
Det er like før jeg skal skifte skjermbreddere fra 6" pocket til 6,5" flat type. Noen som vet om dette er bare å skru rett på fra utsiden eller er det nødvendig med feks demontering av Locari-skjermer osv? Dagens breddere har skruer på utsiden og muttere på innsiden, er disse sveiset fast?

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #1 på: Ti.,12,Mars,2013,18,33 »
Enkelt og greit. De er ikke sveiset fast. Du må innunder på noen av hullene med ny mutter.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #2 på: Sø.,24,Mars,2013,20,56 »
Fikk bredderne forleden, og har sjekket litt rundt innfestingene. Det ser relativt greit ut, og settet inneholder alt av skruer/muttere/skiver. Til og med nye blinklys fulgte med.
Ser ut til å bli en passende jobb i påska. Nå spørs det om naboens katter kan være medhjelpere, de trives ihvertfall veldig godt på panseret og henger rundt meg hvis jeg skal gjøre noe med bilen.

Er det noen som har prøvd LED-pærer i blinklysene på bredderne? De lysene som står på i dag lyser veldig dårlig, tror det blir noe bedre med de nye. Men LED er vel tingen, bare de ikke ødelegger blinkfrekvens osv.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #3 på: Ma.,25,Mars,2013,08,30 »
Amrikansk standard for wattstyrke i blinklysene er svakere enn i Norge. Så det er bare å skifte pårene. Jeg har brukt LED i sideblinkeerne og det hadde ingen betydning for blinkefrekvensen. Men bytter du til Led i de store blinklysene som skal være på 21Watt så må du haen belastningsmotstand. i paralell me pæra.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #4 på: Ma.,25,Mars,2013,22,15 »
Da har jeg begynt på jobben med å bytte bredderne. Mye trøbbel pga blindmuttere som bare roterer. Noen som vet om det er enkelt å ta ut Lokari-skjermene bak på TJ? Ser ut som de må ut for å komme til med muttere på baksiden, evt må Lokari'ene presses oppover.

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #5 på: On.,27,Mars,2013,22,57 »
Jobben er nå unnagjort, det ble mye enklere jobb med 8mm karosseriskruer. Utseendet med flate breddere ble både penere og mer praktisk mht frirom over dekket kontra pocket breddere.

Omsider er bilen blitt slik jeg vil ha den, skal prøve å få lagt ut bilder etterhvert.

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #6 på: Ti., 9,April,2013,09,47 »
Hei.
Dette gleder jeg meg til å se bilder av. Jeg trenger noen skjermbreddere til min og ønsker meg "flatstyle"
Hvilken type har du kjøpt?...
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #7 på: Ti., 9,April,2013,10,03 »
Usikker på fabrikatet, men det var US Autoparts som skaffet meg dem. Passformen grei nok, men det burde ha fulgt med en list til å legge mellom bredder og skjerm. Prisen ble ca kr 4 100,- levert Trondheim.

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #8 på: Ti., 9,April,2013,13,42 »
Hei.
Dette gleder jeg meg til å se bilder av. Jeg trenger noen skjermbreddere til min og ønsker meg "flatstyle"
Hvilken type har du kjøpt?...

Både Bushwacker og Xenon har flat style:

http://www.jeepforum.com/forum/f59/2-5-lift-xenon-bushwacker-flat-fenders-715870/

Jeg vurderer en av disse typene.. ;D

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #9 på: Ti., 9,April,2013,16,23 »
Jeg gjorde flere forsøk på å bestille fra USA, men alle leverandørene skulle ha minst 240 dollar i frakt. Fordelen med US Autoparts er at de bestiller fra mange hold i USA og samler alt i en container på et sted. Det gir billigere frakt da de betaler for containeren og ikke for stykkgods.

Her er et bilde til av kjerra, ser den mer fra siden her. Bilen var dessverre litt møkkete, med grusveier i vårløsninga er det umulig å holde bilen ren og pen.

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #10 på: Ti., 9,April,2013,22,09 »
Jeg gjorde flere forsøk på å bestille fra USA, men alle leverandørene skulle ha minst 240 dollar i frakt. Fordelen med US Autoparts er at de bestiller fra mange hold i USA og samler alt i en container på et sted. Det gir billigere frakt da de betaler for containeren og ikke for stykkgods.

Her er et bilde til av kjerra, ser den mer fra siden her. Bilen var dessverre litt møkkete, med grusveier i vårløsninga er det umulig å holde bilen ren og pen.

Båtfrakt med JetCarrier er tingen.. Fin bil, hvorfor saftblander på taket? arbeidsbil? Hva slags felger og str på dekka?
« Siste redigering: Ti., 9,April,2013,22,14 av Redwrangler »

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #11 på: On.,10,April,2013,08,12 »
 :)  Takk for svar og bilder :) Kunne vel egentlig tenkt meg enda "flatere".. De som Redwrangler linket til var midt i blinken syntes jeg  :D

Skal sette opp en liste på støtfanger bak, skjermbreddere og rocksliders og sende en forespørsel litt rundt omkring i USA....
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #12 på: On.,10,April,2013,10,34 »
Er ikke helt sikker på felgfabrikatet, men det er 15x10". Dekkene er BF Mud Terrain KM2 i dim 31x10,5x15, de er seipet og funker helt knall.
Strobe'n på taket brukes av og til i snøstorm osv, i tillegg til at jeg har en lei tendens (?) til å være blant de første som kommer til alt fra biler med problemer til uhell og ulykker. Strobe'n er festet med magnet til ei stålplate som er limt til taket. Da bildet ble tatt hadde jeg akkurat dratt løs en Kuga som hadde tryna i ei snøfonn rett borti hogget her.

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: BYTTE AV SKJERMBREDDERE
« Svar #13 på: On.,10,April,2013,12,10 »
Er ikke helt sikker på felgfabrikatet, men det er 15x10". Dekkene er BF Mud Terrain KM2 i dim 31x10,5x15, de er seipet og funker helt knall.
Strobe'n på taket brukes av og til i snøstorm osv, i tillegg til at jeg har en lei tendens (?) til å være blant de første som kommer til alt fra biler med problemer til uhell og ulykker. Strobe'n er festet med magnet til ei stålplate som er limt til taket. Da bildet ble tatt hadde jeg akkurat dratt løs en Kuga som hadde tryna i ei snøfonn rett borti hogget her.

Skjønner ;) Tøffe felger! Gjorde seg med KM 2 på bilen din!