Det var et par spørsmål som jeg ikke fikk svart på i sted:
- oljetrykket tror jeg kan variere veldig. Rundt 4 er i alle fall normalt, men det hender nåla går både litt opp og litt ned hos meg uten at jeg har merket noe galt.
- riktig motortemperatur er i følge instruksjonsboka rundt 80. Hos meg ligger den litt over det jeg tror er 70-streken.
- det er sannsynligvis forskjellige symptomer som kan indikere sprukket topp, men jeg tror de fleste av disse også i teorien kan indikere gåen toppakning, selv om selve toppene synes å være en gjenganger på denne motoren. Et av symptomene er bobler i ekspansjonstanken. Dette er fordi luft eller eksos kommer ut i kjølesystemet, og ikke nødvendigvis koking. Da min bil ble sånn, økte også temperaturen, men ikke langt opp på rødfeltet. Jeg vil tro symptomene kan variere veldig, avhengig av hvor sprekken(e) er og hvor(e) stor de(n) er. Det enkleste er antageligvis å få tatt trykktest på et Jeep-verksted, men det koster noen kroner.