Det høres ut som om du har force programmet fra Ecotuning, Eco programmet fra samme leverandør gir 442nm, men bare 154hk. Forskjellen ligger i hvor momentet kommer, hk=(nm*rpm/9549) dvs hvis du øker momentet høyt oppe i turtallsregisteret, så øker antall hk også mye. Siden 3,1l i WJ`n har høyest moment (384nm) på 1900rpm kan vi se at på samme punkt utvikler motoren (384*1900/9549) = 76,4hk hvilket ikke er et imponerende tall, men alle som har kjørt bilen vet at fra 1900 til 3000rpm drar det godt. Ved å øke momentet jevnt over hele registeret, og spesielt i i det registeret men vanligvis ligger når man kjører, ( rundt 2000rpm i 80km/t ) vil bilen føles mer responsiv, momentet øker, men siden men sjelden ligger over 3500rpm på denne typen bil, har det lite for seg å øke effektutaket der oppe drastisk. Ergo, antallet hk øker minimalt. Målet er å øke momentet på lave turtall, og fintune styringen i det registeret som brukes mest under kjøring, for å minske forbruket ved normal bruk, hvilket i mitt tilfelle betyr ca 99% asfalt.