Fåreløpig ikke, men har ikke begynt med op ampen som jeg tenkte å bruke for justerbar inkoblingsturtall. Var den jeg var litt engstelig for.....
Koblingen er lik den jeg har tegnet opp på skjemaet noen sider tilbake, bare at jeg har brukt en vekslende kontakt og lagt inn en motstand mot + på 31ohm for å simulere solenoiden når releet legget over.
Trykkbryteren går ut og erstattes av en op amp krets er planen. Bryter er ikke montert for å kunne slå av den nye lockup styringen og ha original styring.
Mulig at denne skissa er lettere å skjønne. Skal redigere det jeg har tegnet før på pc etter hvert...
Bestilte 2 stk minirele 12v, men da jeg fikk pakken så jeg at jeg hadde bestilt 20. Så har noen ekstra for å si det slik. Releet har en vekslende kontakt slik at det når det aktiveres legger over fra original styring og over til manuell styring. Original styring vil si ifra PCM, Manuell styring aktiveres nå når od solenoid legger inn (4 giret) og kobler ut når før den girer ned til 3 giret. Er litt lite med 1100 o min i 60 så jeg her kommer op ampen in i bildet. Denne er planlagt styret av signal fra Governor pressure sensor eller styresignalet til governor solenoid slik at lockup kobler inn ved ca 70km og ca 1300 o/min.
Her er op amp setter. inneholder alt jeg trenger og mye mer... Hentet to 15,1 ohms motstander herfra som jeg koblet i serie for å få ca 30 ohm.
Mini releet ferdig koblet med motstand og diode for å ta spenningstopper fra relespolen
Brukte krympeslange over releet for å få det vanntett (selve releet er vanntett, men skader ikke med ekstra beskyttelse og isolering)
Kuttet ledning til lockup solenoid fra PCM (pinne 11). og loddet på ledninger slik at det går via releet. Hentet minus styre spenning til relespolen ved å lodde på ledning fra pinne 21 (utgang til od solenoid).
Koblet pluss styrespenning til relespolen fra pinne 87 trans kontroll rele. Minus/jord for aktivering av lockup solenoid ble hentet fra jordings tilkobling ved batteri. Etterpå var det prøvekjøring.....
Trans kontroll rele med gul stripe
Oversikt over pinner på midterste plugg på PCM
Så altså full automatisk lockup med kun bruk av et minirele, motstand 33 ohm og diode. Kobler inn på 62kmt og ut på 57kmt ca. Kobler og ut ved kickdown. Alle tilkoblinger er ved plugg 2 på PCM og rele sentral i motorrom. Min løsning gir 12 volt til lockup solenoid.
Neste prosjekt er innkobling på justerbart turtall