Jeg skulle egentlig kjøpe WJ med 2,7 CRD for 9 år siden, men endte opp med 3,1 TD pga. under halv km. stand til ca samme pris.
Kan idag ikke helt si om jeg angrer på valget eller ikke (tror jeg hadde valgt V8 om jeg fikk skru tiden tilbake).
Begge motorene har sine fordeler og lyter etter som jeg har sett opp igjennom årene.
Og det er gjerne helt forskjellige feil som går igjen.
3,1TD er generelt enklere/rimeligere å feilsøke og reparere på, iallefall for den som gjør alt selv. Til tross for at den ikke støtter standard OBD2.
Men de som har opplevd den ikke uvanlige oljelekkasjen mellom motor og gir har jo fått noe å bryne seg på.
Har sett biler på finn.no med begge motorer som har kjørt langt over 300.000 km, ja bortimot 400.00 også.
Hittil har jeg aldri blitt stående pga. feil med motor/drivverk eller elektrisk.
Helt greit på en over 17 år gammel bil, selv om km. stand er kun 135.000 da