Skrevet av Emne: Toppakning bytte 2.5td spm.  (Lest 9168 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #15 på: Sø.,18,September,2011,13,31 »
http://www.amc.es/index_en.html AMC topper er fra Spania,det er de som brukes mest som ettermarkeds topper til en hel rekke motortyper.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #16 på: Sø.,18,September,2011,16,26 »
Og det er disse som selges av seriøse deleforhandlere i Norge.
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #17 på: Sø.,18,September,2011,18,12 »
Og det er disse som selges av seriøse deleforhandlere i Norge.

Jepp, Cylmo i Trondheim fører kun topper fra AMC, uansett til hvilken bil du har. Bedre enn de originale VM toppene i følge innehaveren av Autotrim.

Utlogget Eivind

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #18 på: Ma.,19,September,2011,12,28 »
Ringte til Sapsborg motor, di mente jeg skulle ha 4 delt toppaking, men ser folk har brukt hel toppaking på gamletypen før. så forsår igrunn ingenting, kan altså ikke spele noen rolle?!
det var og 3 forskjellige tykkelser med 0.10mm avik mellom di, der 1.62mm var den tykkeste.. Hvilken skal jeg velge?

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #19 på: Ma.,19,September,2011,16,34 »
Ringte til Sapsborg motor, di mente jeg skulle ha 4 delt toppaking, men ser folk har brukt hel toppaking på gamletypen før. så forsår igrunn ingenting, kan altså ikke spele noen rolle?!
det var og 3 forskjellige tykkelser med 0.10mm avik mellom di, der 1.62mm var den tykkeste.. Hvilken skal jeg velge?

Ring noen andre å spør, mulig du får annet svar  :)

Du må finne igjen den gamle pakningen, står innstemplet noen små hull i den som indikerer tykkelse.
Veldig viktig at du bruker riktig tykkelse på toppakningen.

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #20 på: Ma.,19,September,2011,19,36 »
Hvis en skulle være usikker, er det vel best å kjøpe den tykkeste? Da er vel det verste som kan skje at en går glipp av bittelitt kompresjon? Hørte på et universalverksted at dette var ganske vanlig, men stort sett vet en vel tykkelsen på den gamle.
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Utlogget Eivind

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #21 på: Ma.,19,September,2011,22,46 »
Ringte til Sapsborg motor, di mente jeg skulle ha 4 delt toppaking, men ser folk har brukt hel toppaking på gamletypen før. så forsår igrunn ingenting, kan altså ikke spele noen rolle?!
det var og 3 forskjellige tykkelser med 0.10mm avik mellom di, der 1.62mm var den tykkeste.. Hvilken skal jeg velge?

Ring noen andre å spør, mulig du får annet svar  :)

Du må finne igjen den gamle pakningen, står innstemplet noen små hull i den som indikerer tykkelse.
Veldig viktig at du bruker riktig tykkelse på toppakningen.

Har den gamle, men er ikke innstemplet noen små hull i den...

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #22 på: Ti.,20,September,2011,21,41 »

Har den gamle, men er ikke innstemplet noen små hull i den...

Ok, det er jo som kjent 3 forskjellige tykkelser på toppakningen.

I boka står det følgende: no holes or notches-1,41mm
                                     2  holes or notches-1,51mm
                                      1 hole or notches-1,61mm

Mulig du skal ha den tynneste pakningen??

På denne linken ser du bilde av toppakninger med 2 hull, så du vet hva du skal se etter  :)

http://www.ebay.co.uk/itm/JEEP-CHEROKEE-ROVER-825-2-5TD-VM-90-96-HEAD-GASKET-SET-/310118054896

Utlogget Eivind

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: Toppakning bytte 2.5td spm.
« Svar #23 på: On.,21,September,2011,08,14 »
Muligens, målte den gamle sann ca, viste 1.6 er ikke helt reelt mål men, kjøpte den tykkeste så får se hvordan det går!:P