Skrevet av Emne: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?  (Lest 2965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Sv: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?
« Svar #15 på: Ti., 5,Mai,2009,11,52 »
Det er sikkert ikke problemer for de fleste med støtstenger og sprukne topper, men det er definitivt en svakhet ved motoren. Det kunne både Jeep-verksted, ikke-merkeverksted, Cylmo og Sarpsborg Motor skrive under på da jeg tok noen ringerunder i forbindelse med skifte av toppene mine. Hos Sarpsborg Motor var disse toppene + støtstenger av de delene de solgte desidert mest av. Cylmo antydet også at de hadde svært mange bestillinger, og hadde til enhver tid erstatningstopper for alle 2.5TD Jeep. Skjer det alle? Nei, sikkert ikke. Antageligvis skjer det hyppigst på biler hvor eier har vært litt sloppy med oljeskift, og hvor bilen kanskje har dratt tungt (og dermed nærmet seg rødfeltet på temp-måleren en del ganger), men en del av de jeg snakket med av verkstedfolk mente at det ofte kunne skje uansett om bilen har vært overopphetet i forveien, så det er ingen garantier. Uansett er det viktig å være obs på historikken til bilen. Vil nå ellers si at jeg er fornøyd med draget i motoren. Jeg liker også at dieselforbruket ikke har gått over literen på min(og nå er dieselen billigere enn bensin, jay! :))
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?
« Svar #16 på: Ti., 5,Mai,2009,16,31 »
Sitat
Antageligvis skjer det hyppigst på biler hvor eier har vært litt sloppy med oljeskift, og hvor bilen kanskje har dratt tungt (og dermed nærmet seg rødfeltet på temp-måleren en del ganger),
Jeg spurte også hos merkeforhandleren i Bergen, da jeg også lurte på en XJ. Han sa også det samme ang. Chrysler Voyager 2,5. De fleste som toppene ryker på er varebiler, og ofte der det er flere sjåfører, som bare har på/av funksjon på høyrefoten, og "det er ikke min bil" tankegang. Derfor får 2,5l dieselmotoren et dårlig rykte på seg. Jeepen er jo også kjent for å være en sliter, og tror nok at mange mener at den tåler det meste, uansett.
Sitat
Verken prestasjoner eller lydbilde er noe å bli imponert av, men med jevnt stell og tilsyn sterter og går den uten trøbbel også i - 25.
Tror nok det er essensen i det hele. :)
« Siste redigering: Ti., 5,Mai,2009,16,35 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?
« Svar #17 på: Ti., 5,Mai,2009,17,26 »
Jeg hadde en Suburban med 6.2 diesel.  "Alle" vet at det er en dårlig motor som veiva brekker på, men den gjorde jo aldri det, da...   Men så ble skiftet olje på hver 5000.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?
« Svar #18 på: Sø.,10,Mai,2009,12,37 »
Min heller labre entusiasme til denne 2,5 literen er ikkje pga kvaliteten og dei eventuelle feila man kan oppleve. Det er den generelle motorkarakterestikken som ikkje tiltaler meg. Registeret er veldig smalt og under 16-1700 o/min er motoren fullstendig daud. Men så er eg ikkje spesielt glad i diesel da.
Motoren, eller bilen ellers, har ikkje hatt eit feilslag dei 18 mnd eg har hatt bilen, så noko problem har den ikkje gitt meg (bilen har akkurat runda 100 000 km). Men eg foretrekk bensin, og hadde eg vore trådstarter hadde eg leita etter eit bensineksemplar. Lite taktisk sagt kanskje sidan eg muligens må selge dieseldyret mitt til sommeren.....
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget fox

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?
« Svar #19 på: Ma.,11,Mai,2009,08,16 »
Hva kan en 1997 Cherokee 4.0L være verdt? Den har gått 220.000 er dønn strøken, fullt service hefte helt frem til nå, med motorvarmer, alarm ++ 2 sett hjul, nytt eksosanlegg. Den er rød og veldig pen i lakken, og rød er det lett å se om har fått noen timer i sola :)

Utlogget Jeepchxj97

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 171
  • JILT AU!
Re: Planer om kjøp av jeep cherokee. Men hvilken?
« Svar #20 på: Ti., 1,September,2009,11,23 »
jeg har en 2,5 td og er kjempe fornøyd uten tvil. forholdsvis lite forbruk til sånn en bil å være!:)
men pass opp for veivføleren på 4.0literen, den har visst en veldig stor tendens å ryke å det kan jo bli dyrt i lengden, de koster rundt 2000 for ny..
Jeep is the king of 4x4:)