Skrevet av Emne: Problemer med start  (Lest 7085 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget olb

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Re: Problemer med start
« Svar #15 på: On.,15,Desember,2010,16,26 »
Takk for tips. Jeg skal ta en skikkelig undersøkelse på filterhuset. Vil også fortelle at jeg hadde en -95 mod Cherocee. Den starta veldig lett helt til siste vinteren jeg hadde den. Fikk trøbbel med toppene (trykk i kjølesystemet), satte den på verksted og fikk bytta først en, men den var like ille. De tok bilen inn igjen og skifta alle. (Bilen hadde da gått ca. 200000 km.)Ble bra etter å ha kosta på over kr.30000,00, men det gikk ikke lenge før den ble vanskelig å starte. Hadde den da på merkeverksted og fikk diagnosen:altfor dårlig kompresjon, må bytte sylinderforinger og stempelfjærer. Men de anbefalte meg å se meg om etter en byttemotor. Jeg var helt avhengig av bil der og da, og solgte bilen som den var, og kjøpte meg noe annet å kjøre med. Håper inderlig at det ikke er samme med min samboers Jeep.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Problemer med start
« Svar #16 på: To.,16,Desember,2010,00,07 »
Har hørt om flere tilfeller av dårlig kompresjon på disse ja, merkeverkstedet i Trondheim byttet motor i en WJ 3,1 for en tid tilbake, og de kjøpte komplett motor fra huggeri. En bekjent av meg har overhalt noen bunndeler til VM-diesel, som merkeverkstedet hadde begynt med, men ikke klart å fullføre, og det var visst en noe spesiell jobb (for viderekomne som han sa  :) )
Kan være greit å få tatt en lekkasje-test på motoren hvis du ikke kommer noe lengre, så slipper dere å bruke tid og penger på en eventuelt utslitt motor. Lite profft arbeid av verkstedet du brukte da, de skulle jo ha trykktestet alle toppene før montering, og de hadde sannsynligvis sett at sylinderforingene var slitne.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: Problemer med start
« Svar #17 på: Lø., 1,Januar,2011,12,09 »
Sylinderforingene på disse skal holde over 400K km de HVIS motorene blir skiftet olje på regelmessig! (maks 7000 km har jeg hørt) De er så totalt avhengig av og ikke gå for lenge på samme olja! Viktig å huske på dette folkens! ;)
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: Problemer med start
« Svar #18 på: Lø., 1,Januar,2011,17,45 »
Fant forresten ut hva som var feilen med min. De vannperlene og isflaket som lå i bunn av koppen under filteret hadde mest sannsynligvis ingenting med at jeg ikke fikk starta å gjøre. En kamerat og jeg fant ut at den sugde luft inn igjennom den lille håndpumpa. Tettet den med pakningssilikon, luftet og problemet var løst.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Totenjeep

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Re: Problemer med start
« Svar #19 på: Sø., 2,Januar,2011,01,52 »
Min 97 2,5TD med 282 000km på baken, starter med en gang etter gløding. Kulde ikke noe problem. Har dog nytt dieselfilter, glødeplugger og Optima batteri.

Utlogget Øivind-Cherokee

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Problemer med start
« Svar #20 på: Lø., 7,Januar,2012,11,33 »
jeg har en XJ 96 modell samme problem. Veldig mye bra innspill her. Det morsomme er at jeg har en Chrysler Gr. Voyager 98 modell med samme VM motoren. den start omtrent før den begynner å "kinne" selv i 20 minus. Jeg har hatt bilen siden 2001, skiftet olje 3-4 ganger på 11 år og 200 000 km. Jeg har byttet batteri ca halvveis og da et vanlig Biltema batteri. Bilen er nå gått 300 000 km.

Bilen er egentlig skikkelig vanskjøttet med går som ei klokke. det blir spennende å finne ut av hva som feiler cherokeen