Skrevet av Emne: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder  (Lest 5868 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #15 på: Ti.,13,August,2013,20,47 »
skal ta å måle nå og se hvor mye jeg trenger å bestille av nye skjermbreddere nå. valget mitt har falt på den typen her
https://shop.norskoffroadteknikk.no/index.php?cPath=1102_1103&osCsid=01aae037fe6e8ba9222abeefaefc6ac1

men er usikker på om jeg skal ta 100m eller 65mm. det får man når jeg skal bestille
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #16 på: Ti.,13,August,2013,23,00 »
vet dere om Dana 60 vil passe på jeep'n min? er jo mest sannsynlig at det er Dana 30 som sitter der hvis det ikke er byttet.
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #17 på: On.,14,August,2013,00,05 »
Hei.
Jeg tror at en Dana 60 på bilen din vil være "overkill", dyrt og til ulempe for deg i terrenget.

Man skal ha store planer om heving, veldig store hjul, differensial sperrer og like å være ekstremt glad i å bruke gasspedalen på en trimmet xj for at man skal trenge en Dana 60.

Har man hevet bilen litt og kjører rundt med 31" dekk vil denne akslingen bare være til bry. Dette fordi den er veldig tung, og fordi den gir deg mindre bakkeklaring (den er jo mye større).

Det man heller burde vurdere er en Ford 8.8 aksling fra en Ford Explorer, da får du også med skivebremser (bak). Har ikke gjort dette selv men virker som dette vil være mye mere passende til ditt bruk (selv om du har planer om å kjøre "ekstrem offroad"). Dessuten er det enklere å installere og mye billigere enn Dana 60. 

Mulig du må gire om akslingen, da kan du jo vurdere å sette inn en sperre i samme slengen.

PS! tror at du vil klare deg fint med akslingen du har Dana 35 (bak) og Dana 30 foran. Så lenge du ikke setter inn en sperre +setter på enda større dekk.
 
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #18 på: On.,14,August,2013,23,45 »
ok, har fått tips om Dana 44, den skulle vist være "skuddsikker", så me få sjå.
ellers litt bilder fra idag da


og 31" snart på jeep'n
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #19 på: Lø.,17,August,2013,22,20 »
31x10.5" dekk satt på idag :)

Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #20 på: To., 5,September,2013,15,57 »
fått gjort litt siden sist. satt på skjermbreddere og driver og skal ordne fester til ekstralysene på taket (skal ha 2 arbeidslamper + 2-3 9" eagle lamper på taket) og ser litt på noen ekstralys til å ha i fronten på jeep'n. her kommer bildene


Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #21 på: To.,19,September,2013,17,40 »
litt flere bilder, er ei lita stund siden jeg har oppdatert her. bilen var på EU kontroll og fikk 6 2'r feil.... men skitt happens jeg får skru og mekke så jeg får det til (flaks venstre hovedlykt sluttet å funke etter eukontrollen så nå må jeg jo bytte den også)





 lenge sia jeep'n har vært så rein ( er på eukontrollen bilde er tatt)

og her er fruen som vil bo i bilen noen jaktdager med Jegern78 og Jegern79


samt sitter og ser på litt lys til jeep'n og har funnet ut hva jeg skal gå for nå, blir 2 stk xenon og resten led lamper
her er de jeg skal gå for av led typen:
http://www.bilupplysningen.se/vision-x-transporter-prime-18-led/654-0" target="_blank
http://www.ekstralys.no/products/luminator-led" target="_blank

lurer på om BT blir glade i meg etterhvert  ;D
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #22 på: Ti.,29,Oktober,2013,16,20 »
blir godt å få stå i en oppvarmet garasje i vinter når jeg skal bytte skjermbreddere (gått lei de jeg har, og dem bygger ikke nok syns jeg....)
så da har jeg tenkt jeg skal få begynne med noe som vil bety litt kapping og litt skruing, kommer til å gå for bushwacker skjermbreddere til wrangler og da blir det 11.75" som blir satt på.
http://nomax.no/off-road/skjermbreddere/skjermbreddere-bakre-jeep-wrangler-jk-2d-detail
ellers tror jeg nok at hevesettet vil bli bestilt ila vinteren og da skal det kappes plass til 35" dekk da jeg kommer til å gå for 4" heving. (skal gå hvis jeg kapper nok).
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget 4x4Erlend

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #23 på: Ma., 4,November,2013,21,04 »
Du skal ikke vurdere notchcustoms.com sine X-max skjermbreddere da? jeg har liggnans for min ZJ liggans. Dette er fra samme forma som Icelandic offroad/ Berserk lagde sine. Usikkert om de lagger for 3-dørs, men litt polyster og sparkel bør fikse evt tilpassningsproblemer  ;D


Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #24 på: Ma., 4,November,2013,21,08 »
Jeg kommer til å gå for Notch breddere, bare Bushwackerne blir røska av for godt :P
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #25 på: On., 6,November,2013,12,55 »
Bushwackera kan du jo sende til meg da Pettersen så er du kvitt dem :P

blir bushwacker jeg går for da jeg syns dem er pene og tøffe å se på.
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #26 på: Ma.,18,November,2013,13,58 »
montert på arbeidslys i fremfangeren igår. ingen skal klage på at jeg har dårlig nærlys ihvertfall :)



Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Jeep cherokee XJ 87 modell. Jeep'n min med bilder
« Svar #27 på: Ti.,26,November,2013,11,55 »
en ting jeg har glemt å fortelle her.

Var på bast og skulle hente en kompis mandag forrige uke (Basthjørnet i Elverum). da kom det en jeep wrangler som parkerte ved den andre bensinpumpa og det var egentlig litt nedverdigende da jeg følte at bilen min var lav i forhold  ;D men vi fikk da en artig prat og han kom vist akkuratt fra Trondheim og skulle hjem igjen (hans andre leketøy slik jeg forsto det). takk for praten ihvertfall
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin