Skrevet av Emne: hjelp hjelp, får ikke starte  (Lest 1603 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Lottis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
hjelp hjelp, får ikke starte
« på: Lø., 2,Juli,2011,17,19 »
 har en 95 mod cherokee 4.0 liter bensin....har starta å gått som ei klokke fram til torsdag morning da jeg skulle på jobb, ville ikke starte og har ikke starta siden.....det er strøm på batteriet, og den gnukker liksom men kommer ikke igang, tenner liksom ikke...kan noe hjelpe meg???? ???

Utlogget Olav Gram Andersen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
  • 1997 2,5TD
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #1 på: Lø., 2,Juli,2011,20,39 »
Har nylig hatt startproblemer på min 2,5TD og da var det luftlekkasje i holderen for dieselfilteret, med den følge at dieselen rant tilbake til mot tanken. Sitter en håndpumpeskrue på toppen av den som jeg kan pumpe dieselen fram igjen med, og da fikk jeg start. Vet ikke om det er en tilsvarende sak på din bil  :-\ Jeg satte på en ny o-ring under skruen og det har holdt. Nå er diselen der når jeg trenger den. Håper dette også er ditt problem, for det er så enkelt å løse  :)

Utlogget Toro

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #2 på: Lø., 2,Juli,2011,21,58 »
Har nylig hatt startproblemer på min 2,5TD og da var det luftlekkasje i holderen for dieselfilteret, med den følge at dieselen rant tilbake til mot tanken. Sitter en håndpumpeskrue på toppen av den som jeg kan pumpe dieselen fram igjen med, og da fikk jeg start. Vet ikke om det er en tilsvarende sak på din bil  :-\ Jeg satte på en ny o-ring under skruen og det har holdt. Nå er diselen der når jeg trenger den. Håper dette også er ditt problem, for det er så enkelt å løse  :)

2 forskjellige forbrenningssystem, så kan vel garantere at det ikke er samme problem.


Har du sjekka om det er gnist?
Får den bensin?

Utlogget scorpio_rs

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 21
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #3 på: Sø., 3,Juli,2011,00,17 »
http://go.jeep-xj.info/HowtoCPSchange.htm

Sikkert denne sensoren som har tatt kvelden. Den justerer tenninga.
Trenger ikke ta ut motoren for å bytte den  ;)

Utlogget Lottis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #4 på: Sø., 3,Juli,2011,00,55 »
fikk en kompis til å se på den, sjekka for gnist og det var det visst ikke, den får bensin.....bytta coilen til ingen nytte....

Utlogget Lottis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #5 på: Sø., 3,Juli,2011,00,58 »
hva er denne sensoren som du nevner?

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #6 på: Sø., 3,Juli,2011,09,40 »
På min var det denne som tok kvelden plutselig. Samme symtomer som hos deg. cps-en var synderen 
http://www.4wd.com/Crankshaft-Position-Sensor-by-Crown-Automotive.aspx?t_pn=CRO4897321
Husk at det er forskjell på automat og manuell  ;)


Kjøpte ny her http://www.sstolen.no/scripts/frames1.asp
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Lottis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #7 på: Sø., 3,Juli,2011,12,36 »
okeeey, da skal jeg se mer på det....hva kosta den a?

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #8 på: Sø., 3,Juli,2011,15,11 »
Kan kanskje være lurt å lese av feilkodene på den før du skifter sensorer på lykke fromme?
Gjør et søk på youtube etter cherokee og obd2. Skulle ikke forundre meg om oppskriften ligger her på forumet et sted også :)

http://www.cherokeeforum.com/f2/jeep-computer-codes-obdi-obdii-3341/

edit: link
« Siste redigering: Sø., 3,Juli,2011,15,15 av eivind_m »

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Lottis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #9 på: Sø., 3,Juli,2011,17,50 »
suverent, da har jeg prøvd kode lesinga....det her er hva jeg fikk:  no ignition referance signal detected during cranking OR timing belt skipted one or more teeth OR loss of either camshaft or crankshaft position sensor.

kan noen hjelpe meg med å forklare hva dette betyr??

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #10 på: Ma., 4,Juli,2011,09,03 »
Det virker jo som Crankshaft Position Sensor (CPS) er det neste du skal prøve... Enten det eller registeret, ifølge feilmeldinga. Og da er vel CPSen det enkleste og billigste å prøve.
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #11 på: Ma., 4,Juli,2011,11,07 »
kosta 998 spenn, men den er billigre i USA
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Lottis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Re: hjelp hjelp, får ikke starte
« Svar #12 på: On., 6,Juli,2011,21,18 »
da dro jeg å kjøpte en cps sensor, fikk tukla den på plass.....ikke akkurat god plass under der.....men fikk den på plass og JAMMEN MEG så starta bilen....for en sinnsyk herlig følelse og ikke så reint lite følelse av stolthet over å ha klart det.......TUSEN TAKK TIL DERE SOM TIPSA MEG, KUNNE IKKE GJORT DET UTEN DERE.....