Skrevet av Emne: What??  (Lest 1551 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
What??
« på: Sø.,12,August,2007,17,37 »
Er alt som holder stabstaget fast til akslene, en gummiforing?



Kan den falle ut så lett? er det alt som skal holde bilen stabilt i en evt. elgtest?
Og er det manglende stabstagadapter til forakslen som gjør at bumpstoppen er såå nærme fjæra? Den skal jo være i midten skal den ikke? Den er det på den andre siden. Men fjæra sitter i sporet sitt.

Virker som om alt er galt her nå.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: What??
« Svar #1 på: Sø.,12,August,2007,19,48 »
Ut ifra bildet så ser det ut som innfesting/gjengeparti mellom lenkestag og stabstag har røket hos deg. Gummimansjetten over er bare for å beskytte mot elementene. Altså nytt lenkestag er påkrevd.

Avstand mellom sammenslagspute og der denne skal treffe, har ingenting med stabstaget direkte å gjøre. Men jeg tror du derimot mener trackbar (stag som går parallelt med foraksel, og som forbinder denne med ramme) Om du hever for mye så vil dette staget bli for "kort" og dermed dra akselen sideveis i forhold til resten av bilen. Er det dette du mener så har du vel grunnen til hvorfor smlg. puta ikke er i senter.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: What??
« Svar #2 på: Sø.,12,August,2007,20,22 »
Sitat
Er alt som holder stabstaget fast til akslene, en gummiforing?
 

Delvis riktig.... Stabstaget har et "øye" med en foring i nede. Denne foringen sitter de en stålhylse igjennom som bolten skrus fast i.

I toppen er det en skrue som sitter på et kulehode i enden av stabstaget. Dette er en søpple løsning som chrysler gjorde og ryker heller før en siden selv på orginal bil ved normalt bruk. Disse er forøvrig svine dyre orginalt, men koster en brøkdel hos feks Klintberg & Way. Men for guds skyld, kjøp noen Quick Disconnects i stedet!!! De holder 100 ganger lengre og kan enkelt kobles av når du skal kjøre i skogen.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: What??
« Svar #3 på: Sø.,12,August,2007,20,30 »
Trackbar'en vil vel alltid bli for kort ved heving, jo mer èn hever jo kortere blir staget, går ann å kjøpe en senke brakkert til trackbaren, som senker like mye som du har hevet bilen, eller du kan også kjøpe justerbart... (anbefales) Da får du akslingen til å stå rett under bilen, og smlg.puten i senter på fjøren igjen.

Når det gjelder lenkestaget så er jeg ening med Ronny
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600