Har fått tips om å "flushe" Heater core. Noen som kan gi meg en beskrivelse av hvor jeg finner denne, og kommer til den?
http://www.youtube.com/watch?v=CiXSFl_RJpE
Tror dette er oppskriften
Det vil jo ikke hjelpe på temperaturmåleren. Når du ha startet bilen og lar den stå på tomgang og kjenner på slangene til heater core så skal disse bli varme, men radiatorslangen som går over ac kompressoren skal være kald (kan være litt lunk) helt til termostaten åpner. Hvis radiatorslangen er like varm som slangene til heater core så kan det tyde på at termostaten enten mangler eller er åpen hele tiden.
Det sitter en temepratur sensor i samme del/hus som termostaten, når bilen har blitt varm kan du slå av motoren og ta av kontakten, mål motstanden på den delen som sitter i termostathuset (det er to pinner på den) og da kan du finne ut hvilken temperatur kjølevannet har.
Temperatur senderen, den som gir signal til måleren sitter vel helt bakerst til høyre for ventildekselet sett forfra, denne har en pinne og du kan måle motstanden på denne til jord, men det kan være vannskelig å komme til den.
Hvis du får normal temperatur på kjølevesken men det ikke blir varmt inne i bilen så virker som spjeldet som blander kald og varm luft inn til kupeen som regel er problemet og ikke dritt i heater core. På min 93 så er det en motor som styrer dette spjeldet, tror det er det på din også. Har ikke testet selv men det skal være mulig å nå den motoren og tvangsstyre spjeldet ved å vri det på en måte.
Har problemer med varmen inne i bilen selv, den blir varm men ikke skikkelig varm når det er -10 eller kaldere ute, motoren blir varm, men ikke lufta inn i bilen, men har ikke gjort noe med det enda. Men jeg har sjekket og gjort alt annet som kan ha noe med det å gjøre.
Byttet vannpumpe
Byttet radiator
Flushed/renser heater core og resten av kjølesystemet grundig flere ganger.
Hatt av frostplugg for å montere motorvarmer og gjort skikkelig rent inni der.
Byttet temperatur sensor og sender
Byttet fan clutch
Byttet toppakning +++
Byttet termostat 2 ganger
Så det som gjenstår og som garanter må være problemet er spjeldet.