Skrevet av Emne: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig  (Lest 3309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #15 på: On., 9,Januar,2013,07,33 »
okei da blir vel xenon et alternativ kanskje. er ikke verdens beste lys i original lyktene!
ihvertfall sammenlignet med det som er på nye biler nå til dags ;)

Reflektorene er ofte i dårlig forfatning har jeg inntrykk av... men i 99,9% av tilfellene med dårlig lys, er det Lys-forsterkningskitt som gjør susen for slikt.
Søk litt på dette med dårlig lys, så skjønner du raskt hvorfor lysa er dårlig. Noen er nesten nedi 8-9V på lyktene istedenfor 12-14V pga gamle jordinger, brytere og kabler...slike lysforsterkningskitt løser derfor veldig mye av lysproblemene i Jeep fra 90-tallet.
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #16 på: On., 9,Januar,2013,08,40 »
Noen er nesten nedi 8-9V på lyktene istedenfor 12-14V pga gamle jordinger, brytere og kabler...slike lysforsterkningskitt løser derfor veldig mye av lysproblemene i Jeep fra 90-tallet.

Det gjelder ikke bare Jeep. Tenk hvor mange harrylys (ettermontert Xenon) og tåpelys man kunne sluppet å møtt hvis folk heller hadde fått skikkelig spenning til lyktene sine.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #17 på: On., 9,Januar,2013,14,30 »
Det gjelder ikke bare Jeep. Tenk hvor mange harrylys (ettermontert Xenon) og tåpelys man kunne sluppet å møtt hvis folk heller hadde fått skikkelig spenning til lyktene sine.

Helt klart... og det er for meg ett spørsmålstegn at OEM produsenter ikke bruker relèer i utgangspunktet... og isteden lager helvetes kompliserte/sårbare brytere som er dømt til å gå istyker.
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget Cherokeev8

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #18 på: On., 9,Januar,2013,21,56 »
takk ;D kikka i mellom en del men hehe, da fikk jeg litt mere "direkte" svar da vettu ;) ser du har en flott bil du å! ;D

Utlogget Cherokeev8

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #19 på: Sø.,13,Januar,2013,23,30 »
takk for svar angående lysa! ;D skal ta en skjekk når det gjelder hvor mage volt som bor der nå ;)
fant ut at alarmen virka i helga! låste bilen, og gikk en runde rundt for å skjekke at alle dører var låste, men da jeg kom til passasjer døra forran, så begynte det jaggu å ule :o
den låste seg ikke! så den måtte vist låses manuelt. har ikke sett noe mere på det! men kansje det bare trengs litt olje innimellom der ???

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #20 på: Ma.,14,Januar,2013,08,20 »
den er sikker dårlig smurt, og da kommer vannet inn og fryser... og det er jo noen kuldegrader i hele landet om dagen.
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget Cherokeev8

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Sv: zj limited v8 5,2 1994 litt forskjellig
« Svar #21 på: Sø.,27,Januar,2013,21,23 »
har kikka litt, men er det en egen teknikk å få av dørpanelet?