Har en 6-syl VM 4,2 liter D-tronic båtmotor som jeg skal montere sammen nå (veiva knakk for noen år siden, foran fremste rammelager, vibrasjonsdemperen datt av... men jeg fikk nye deler til bortimot 40.000 kr i erstatning da det var gjort en stor tabbe ved tidligere reparasjon av motoren. Det var frest nytt kilspor til reimhjul/demper og det skal ikke gjøres).
Kan ikke huske at det står noe om plansliping ved bytte av toppakning på den motoren (-98 modell) med 2-delt pakning 3+3 hull.
Er det vanlig å gjøre dersom det ikke har vært noe feil på pakning eller topper?
Mulig at disse toppene er litt forskjellig, båtmotoren har direkte innsprøytning men det har visst ikke bilversjonen av en eller annen grunn?
Litt off topic kanskje... men allikevel
Må hone også.. det var kommet rust øverst i sylindrene. trolig noen dråper saltvann som kom inn en eller annen vei etter at motor var stanset siste gang.