Jeg har ikke garasje, og søndag ettermiddag(i periodisk regn og sol vær), gjorde jeg meg klar til å bytte kabler,fordelerlokk,rotor og plugger. I fordelerlokket var alle kontaktene irret,karbonkontakten i midten helt borte, og rotoren brent og kokset. Jeg skrudde av IDLE AIR CONTROL motoren,som Steel og Ronny skrev, og var den sotet eller?
Rengjorde den grundig og monterte igjen(festet med 2stk.torx skruer). Etter at alle pluggledninger var vel på plass iflg."engine firing order" tegningen,var det tid for å starte opp.. Men, motoren startet ikke, var bare bortpå en og annen gang.
Jeg gikk over plasseringen av kablene engang til,ok. Motoren startet når jeg tråkket gasspedalen ned, litt hosting og harking...og da jeg slapp pedalen, døde den. Etter tredje forsøk, og med litt rusing, gikk den på tomgang. Idag var det prøvetur. Måtte starte 3 ganger før den gikk på tomgang. Nøkkingen er borte
. Problemerne med tomgangen er der delvis, dvs. at ved f.eks.parkering, hvor jeg veksler mellom tomgang,gass og svinging,plutselig stopper den. Jeg starter igjen,motoren ruser litt opp, så faller turtallet så den nesten slukner før den normaliserer seg på ca.500 rpm. Dette ble en hel historie
,men kan det være IAC som er ødelagt, eller har det noe med Lamdasonden (som jeg klippet ledningene til)?