Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 134212 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #600 på: On.,14,Mars,2012,23,10 »
Etter å ha montert dekselet innvendig på fordøra på passasjersiden og byttet enda et eksosklammer ble WJ`n flyttet opp i garasjen. Men etter ca 20 min på tomgang dukket jammen meg samme feilkoden på veivakselsensoren opp igjen. Så da var det nok ikke bare en dårlig kontakt.

Så var det inn med diesel XJ`n igjen og fortsette på den.
Demonterte bremser, hjullager, drivaksel og knokkel på førersiden på den. Så nå må det byttes bærekuler på denne siden også.
Det som er godt å tenke på er at når de er byttet er det kun nye deler som skal monteres igjen bortsett fra hjullageret og akselen. Krysset på førersiden var helt strøkent heldigvis.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #601 på: Fr.,10,August,2012,20,51 »
Hei igjen alle sammen
Lenge siden sist oppdatering her inne nå.. Men noe har da skjedd.

WJ`n får jeg ikke til dessverre så den ryker på verksted for å finne ut av problemet.
Diesel XJ`n er solgt til svigerfar så nå må den bli helt ferdig.
Ulven er still going strong selvfølgelig, men den skal få litt stell etterhvert den også.

Meeeen... Noe nytt er i boks..
Fått meg et lite skilt som skal opp på veggen når verkstedet har fått ferdige vegger....


Skiltet er ca 3m bredt og 70-90cm høyt. Har 4-5 lysrør bak bokstavene også. Kommer fra en Jeep forhandler i traktene..
« Siste redigering: Ti.,14,August,2012,17,15 av sivrt »
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Roye

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 88
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #602 på: Fr.,17,August,2012,06,45 »
Kjempeflott tråd må jeg si! Brukt 12timer på å lese i gjennom hele :o 8), og er meget imponert. Du har jaggu gjort mye med bilene dine. Perfekt med huset og garasjen også. Synd med WJ'n, kjipt med sånne el-problemer men det løser seg sikkert etterhvert. Jeg ville ha sjekket ledningsnettet grundig, Jeep er jo kjent for å ha litt skjørt ledningsnett. Blir gromt med nye akslinger på XJ'n også. Har også et XJ-prosjekt som begynner å nærme seg slutten, blir muligens en tråd her av den :)

Keep up the good work! ;)

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #603 på: Lø.,18,August,2012,09,08 »
Heisann Roye og tusen takk for hyggelig tilbakemelding.. Har blitt litt etterhvert med jeepene ja, he he. Det har liksom en tendens til å balle på seg her.
WJ`n blir nå bare satt sammen igjen og satt på verksted. Er rimelig lei av å bare lagre på den uten å kunne bruke den til noe.

Tråd på XJ`n din må vi ha her inne vettu..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #604 på: Ti.,21,August,2012,00,01 »
Endelig har det blitt tid til litt Jeep skruing igjen her!

Idag fikk jeg byttet bærekulene på førersiden også på dieselen som er forhåndsbestilt. Monterte ny knokkel, calipper og klosser her også. Så nå er den ihvertfall på hjula igjen. Må ha en skikkelig lufting av bremsene rundt om så er det videre til neste punkt på lista. Har et par ryggelys som er konstant på uansett gir. Håper det bare er dårlig jording en eller annen plass.
Satser på den er ferdig i løpet av uka og klar for PKK..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #605 på: On.,22,August,2012,09,35 »
Igår fikk jeg gått over alle bremserør. De så fine ut så da ble det bare litt finpuss med stålbørsten og tectyl over de. Sjekket alle lys og byttet skiltlyspære og pære i bremselyset i toppen av bakluka. Så nå er alt lyset på stell bortsett fra ryggelysa..
Får feilsøke litt på de i kveld tenker jeg.
Satser på å få luftet bremsene au så jeg kan ta en testtur etter endel nytt i fronten.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #606 på: On.,22,August,2012,23,26 »
Ble litt feilsøking på ryggelysene i kveld men uten løsning foreløpig dessverre..

Fikk hjelp av kjærringa til å lufte bremsene da. Da måtte jo prøvekjøring til. Fyrte med en gang etter månedsvis i verkstedet, godt tegn..
Prøveturen gikk utmerket, ingenting hang på lenger og brekket virket plettfritt.. Så nå nærmer det seg PKK endelig.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #607 på: Lø.,25,August,2012,20,42 »
Fikk diesel jeepen på PKK igår allerede faktisk. Det viste seg at det ble kun 1 stk 2`er feil og 1 stk 1`er feil. Toeren på ujevne bremser bak og eneren på ryggelyset som jeg visste om.. Det synes jeg ikke var galt mtp at den har stått i ro i 3-4 år.
Bremsene bak er nok bare en bremsesylinder som henger eller noe da bremsebånda ble byttet for ikke lenge siden og ikke har vært brukt siden.. Så nå er varebilskiltene bare en liten bremsetest unna..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #608 på: Lø., 1,September,2012,21,23 »
Det viste seg at bremsesylinderen på passasjersiden bak var knekt i det ene bolthullet så den beveget på seg og funket ikke skikkelig. Så da ble den byttet og bremserøret også mellom sylinderen og fordelingsblokka oppå akselen. Dette måtte gjøres siden mutteren på røret hadde rustet fast til røret.
Meeen... Nå er den ihvertfall godkjent!! :)

Var innom biltilsynet også igår og fikk bestilt hvite skilt og prøveskilt til fredag når den skal godkjennes med 5 seter..

Så nå står den klar i verkstedet med 5 seter montert og venter på tur..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #609 på: Ma., 3,September,2012,23,22 »
Har byttet oljer på absolutt alt på diesel jeepen nå. I den forbindelse skrudde jeg ut ryggelysbryteren for å kikke litt og forsøke å finne feilen med ryggelysa der.

Dette var det jeg fant:






I enden av denne skulle det vært en kule. Denne skal trykkes inn når kassa er i park og slutte kretsen slik at ryggelyset lyser. Hvor kula er nå aner ikke jeg, men den er muligens malt opp inni der. Oljen var nemlig nokså mettallisk i fargen når jeg tappa den ut.
Men det blir ikke noen demontering, overhaling og montering av girkasse nå. Så bryteren ble puttet tilbake og kassa fylt med ny olje igjen. Kassa virker helt fint og har ingen ulyder. Ser ut som det er et drev som kommer i kontakt med kula på bryteren når den settes i revers.
Koblet ryggelyset på bryter slik at det kan brukes ihvertfall..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #610 på: Ti., 4,September,2012,10,56 »
Ikke dårlig å slite ut en ryggelysbryter ! Hvor mye har du rygga for å få til det ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #611 på: Ti., 4,September,2012,12,13 »
Det er det som er Simon, den er egentlig akkurat bytta.. Den forrige bryteren var kula der fortsatt men den satt fast i bryteren så lysene lyste hele tiden da også. Det eneste jeg kommer på er at noe er feil satt sammen etter overhaling av kassa. Hva det er, er ikke godt å vite siden det ikke var meg som overhalte den..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #612 på: To., 6,September,2012,15,37 »
Åtteren er igjen på veien, denne gangen helt uten feilkoder!

Fikk tilbake WJ`n fra RSA Bil Arendal idag og er helt og fullt friskmeldt etter 13 mnd i hiet.. De byttet CPS sensoren igjen og kamaksel sensoren, begge til orginale sensorer. Så da slapp jeg å bytte PCM og hele det styret..
Fantastisk morro å få denne på svev igjen må jeg si. Er jo akkurat som å handle seg ny bil detta.. Wohoooo!!
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Che

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 270
  • Jeep Cherokee 4.7L 95mod. Caterham Super 7 86mod.
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #613 på: To., 6,September,2012,22,11 »
Morro Sivert, GRATTIS  :D
This is my Jeep. There are many like it, but this one is mine!

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #614 på: Ma.,10,September,2012,20,51 »
Ikke sant, kjempestas å kunne bruke den igjen. Merket godt behovet for en skikkelig trekkbil når den ikke var tilgjengelig.. Skulle jo satt den på verksted eller satt meg bedre inn i det for lenge siden. Men men, nå er den ihvertfall på stell.. Fikk testet den tålig i helga, ble litt akselerasjonstesting (he he) og trekking av en lift på ca 1,7t og alt uten en feilkode. Men merker jo at det vil ta litt tid før jeg stikker på noen langtur med den. Den har jo fungert i 5 mil før for så å spytte ut en feilkode etter 2 km dagen etter tidligere.
Men krysser fingrene for at alt er som det skal denne gangen..

Diesel jeepen ble forøvrig godkjent med 5 seter på fredag og har fått hvite nye skilt. Så den er allerede overlevert svigerfar og har fått et nytt godt hjem der. Den skal nok inn i verkstedet igjen til vinteren for å fintunes litt på. Men akkurat nå ble det PKK godkjenning og skilter som ble prioritert.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.