Vil bare komme med et tips i denne saken....
Min WJ var meget kald inne i kupeen, så jeg bygget inn sirkulasjonspumpe, og monterte inn ekstra varmeapparatregister som flere har gjort her. Lagde også dette med kran som ble styrt fra kupeen.
Men noe stemte ikke, det originale varmeapp. kjølte ned luften i et varmt lokale...i posisjon blås opp mot ruta Dette begynte den med i høst. Har kjørt med dette registeret i fjor også. Da var den ikke slik.
Begynte da å forske litt på dette....og det viser deg at det er en feil i styremodulen til v.app som gjør at det vil virke dårligere og dårligere over tid...så du vil ikke merke at det plutselig blåser kaldt.
Har fått dette også gjennom teknisk support på Jeep, at dette stemmer.
I følge dem, har det blitt byttet mange varmeapp. register unødig pga dette...
Skiftet da til et brukt panel. Og bilen er ikke til å kjenne igjen!! Har aldri vært så varm inne i kupeen.
Så nå kjører jeg med lukket xtra-register, og holder fin temp i de hittil -15gr.
Kommer ikke opp feilkoder i displayet hvis du kjører selvdiagnose på panelet.
Så er ikke sikkert at disse bilene har så dårlig varmeapparat, eller at de tror blend-doors(spjeldene) som er defekt, men mange av de kjører med defekte styrepaneler. Kikket på delenumrene på dette, og et er sikkert borti 10 overganger...så noe har nok vært videreutviklet...
MEN de er DYRE nye, koster over 9000,- på Jeep. Så et brukt er nok kanskje å vurdere...
Eneste som jeg merket, var at vi kom ikke inn på styrepanelet med Jeep-testeren.
Som sagt...bare et tips i denne saken...og kanskje noe å sjekke for flere av de med slike problem