Skrevet av Emne: Endelig godkjent ZJ  (Lest 2026 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget lhe

• 258 CID
  • *
Endelig godkjent ZJ
« på: Sø.,23,Januar,2011,19,59 »
Fikk godkjent til slutt med TUV dokumentasjon på hevesett fra BG nor, og Felger med TUV fra Tyskland.
Måtte og ta utvidet bremsetest og 4 hjuls kontroll i Tyskland før de sa ja.
Forøvrig måtte jeg bytte hengerfeste og ha lyskontroll samt ny forstillings kontroll i Norge før de var fornøyd.
Har og dokumentasjon på at det er lik forraksel som på YJ, TJ o.s.v. samt at det er Dana 44 med skivebremser bak som tåler større hjul.
Dokumentasjonen gjelder kun denne bilen og den er godkjent på egengodkjenning. Kosta masse penger men så langt er vel dette den eneste jeg kjenner til som er godkjent i Norge med 4" heving og 285/75x16

Har og byttet plenum pakning på innsuget nå nettop. Tok 4 timer og kostet ca. 800 kr. med pakninger og frostvæske.
Det ble stor forbedring. Fikk og rengjort innvendig i motor mellom topper.
Tdligere hadde jeg oljeforbruk og vakum i toppdeksler, dette er borte. Har og mindre bensinforbruk.
Det er pakningen på dekselet som en ser på bildet som etter en stund blir hard og sprekker. I tilleg er plata av stål og innsuget av aluminium, så det utvider seg forskjellig med varme. Se bilder så ser en plata og skruer til denne.
« Siste redigering: Ma.,24,Januar,2011,06,37 av lhe »

Utlogget eivind_m

• 304 CID
  • **
  • Moss
Re: Endelig godkjent ZJ
« Svar #1 på: Sø.,23,Januar,2011,21,07 »
Grattis med godkjent vogn. Godt å se at det faktisk er mulig å få til noe hos biltilsynet hvis man står på  :)
Råtøff bil!

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget lhe

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Sø.,23,Januar,2011,21,39 »
Takk for det, den ble bra
Har og montert 242 transferkasse fra 98 XJ og 4.10 utvekslinger samt nytt gir til spedometer.
Motor er oppgradert med ny kam, K/N cold air intake, nye større injectore og Jet performance chip + ny 2.5" eksos. Ble mye piggere med det oppsettet.
Alt av foringer, og oppheng er byttet og det er nye bremser rundt, samt byttet alle kryss.
Nå som den er godkjent blir det lakkering av div oppskrapte deler, og nye hjul med 10" felger og 305/70x16 dekk.
Mulig jeg selger den til fordel for annet prosjekt som jeg jobber med å få godkjent.
« Siste redigering: Ma.,24,Januar,2011,06,36 av lhe »

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #3 på: Ma.,24,Januar,2011,15,51 »
SNADDER. Gratulerer med passasje gjennom nåløyet. 8) Og tøff kjerre.
Sitat
Har og byttet plenum pakning på innsuget nå nettop.
Jeg har også høyere bensinforbruk, samt oljeforbruk, og mistenker samme pakning. Hvordan merker man vacum i toppdeksler? Og, har du evt pakningsnr.? Litt sidesprang dette, men håper det går bra. Mvh. Åge.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget ZJZJZJ

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Ma.,24,Januar,2011,16,17 »
Hvorfor må du ha godkjenningspapirer på skjermbredderne ?
De er jo ikke bredere enn speila,kann ikke sjønne at dette krever spes papirer ?

Utlogget lhe

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Ma.,24,Januar,2011,19,07 »
Har ikke paknings nr, ringte til Aarnes amerikanske bildeler og beskrev problemet. De hadde paknins-sett på lager.
Merket at jeg hadde mye vakum i slangen som går fra toppdekselet på førersiden til luftfilteret.
Se denne linken for spesifikasjoner.  http://consolidatedservices.net/jeeplamp/TSB%20Intake.pdf
Vær nøye med å følge beskrivelse ved montering av innsuget. Lett for å få vannlekasje hvis du ikke drar til riktig.

Har ikke papirer på skjermbreddere? Kun på felger og heving samt bremser og hjulkontroll.
« Siste redigering: Ma.,24,Januar,2011,20,38 av lhe »

Chryslercrap

• Gjest
Sv: Endelig godkjent ZJ
« Svar #6 på: Sø.,27,Januar,2013,21,34 »

Kosta masse penger men så langt er vel dette den eneste jeg kjenner til som er godkjent i Norge med 4" heving og 285/75x16

Da har en av de andre godkjente ZJ`ene skiftet eier igjen, 35 000 kr var jo billig da  ;)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39515197

Og et gammelt bilde, før bilen var 10 år gammel og fikk baksete.
« Siste redigering: Sø.,27,Januar,2013,21,41 av Chryslercrap »

Utlogget Navyen

• 304 CID
  • **
« Svar #7 på: Ma.,28,Januar,2013,13,07 »
Gratulerer    :)

Utlogget Svensson

• 360 CID
« Svar #8 på: Sø.,31,Mars,2013,12,57 »
Har lyst til å godkjenne min wj med 4" løft og 33" hjul. Hvordan skaffet du info om at dana 44 tåler større hjul og måtte du ha tuv papirer på felgene også? Hadde du noe kontakt med et norsk firma som hjalp deg med prosessen?
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html