Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 79677 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #180 på: To.,24,Mars,2011,11,14 »
Enig med Sten Morten her. Bilen ser veldig fin ut.

Hvordan gikk det med dørene dine tilslutt. Fikk du tatt noen bilder?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #181 på: To.,24,Mars,2011,11,38 »
Da er nok ikke dynomax veien å gå, høres ut som om det er mindre demping i superturbo enn SS.

Rart iom at superturbo heller mer mot "quiet" enn "agressive" i forhold til SS. Antar det er Ultra Flo SS du sikter til?
Kom over disse reviewene på jeepforum: http://www.jeepforum.com/forum/f221/dynomax-super-turbo-770730/

Ser bra ut utifra review på jeepforum, mens syns ikke det var mye forskjell på lydklippet. Ultra Flo SS var den jeg siktet til, for mye lyd på Wrangleren med den demperen
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #182 på: To.,24,Mars,2011,19,41 »
Gratulerer! Den ser utrolig flott ut!!!

Enig med Sten Morten her. Bilen ser veldig fin ut.

Hvordan gikk det med dørene dine tilslutt. Fikk du tatt noen bilder?

Takk, Takk  :)
Er litt igjen før den slipper løs på sommerbeite da... Er noe krims-krams i eskene som befinner seg et sted mellom USA og Norge  :D
...også skulle den ha vært på EU-kontroll i Oktober 2010. Må vel nesten ordne med det først.

Jørn - vedrørende de halvdørene så sendte jeg en mail til dem i går kveld.

mail:

Hi
 
I have a Bestop Supertop on my CJ-7. The part number for the kit including soft doors is 5159815.
I just bought a set of wrangler steel half doors and Bestop soft uppers part number 51780.
 
My question is, will the uppers fit my CJ with this Supertop? I have some issues with them, but I haven’t tried any adjustments yet.
 
If you look at these pictures, it seem like the uppers come up at the center of the door instead of aligning with the outer door panel. Not easy to explain this, but to me it seems like the pins going into the half door is too short. They should be further in so that the upper will come further out on the steel door. Another issue is that the upper hits the bracket (http://www.jerner.no/jeep/DSCF8808(Medium).JPG) for the vertical rod in the door opening. Something doesn’t add up…
 
http://www.jerner.no/jeep/DSCF8779(Medium).JPG
 
http://www.jerner.no/jeep/DSCF8783(Medium).JPG
 
http://www.jerner.no/jeep/DSCF8853(Medium).JPG
 
Can you please help me with this issue?



Svar:

Thomas--
In answer to your first question, yes, the 51780 upper doors should work fine on a CJ7 with a Supertop. There are several adjustments than can be made to these doors, they should have come with adjustment collars that would help with the position of the door pins in an upward or downward position.  The doors can (and often should) be bent or "tweaked" in order to make them fit against the vehicle better.  That will also help in the vertical retainer mount area, though the upper doors will always hit the vertical rod a little, and if bending the doors does not help you can also adjust that bracket rearward slightly, which will change the position of the vertical rod.

Hopefully this helps...


Thank You
Bestop Customer Service
1.800.845.3567
Please Reply With Prior Communication

"Fit. Function. Style."


Som du skjønner så har jeg ikke konkludert vedrørende disse halvdørene og jeg får heller ikke gjort noe mer med dette før bilen er tilbake fra Svendsen Eksos.
Der er de i full gang med bygging av eksosanlegg nå  ;D

Thomas

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #183 på: Fr.,25,Mars,2011,22,15 »
Jeg har ikke helt skjønt hva du lurer på med dørene?

Lurer du på om overdelen er felles for stål halvdørene og soft halvdørene? Da er svaret nei.

Du må ha egene overdører til ståldørene.

På min CJ har jeg både sandfarget og sort softtopp, med det resultatet at jeg har 4 sett overdører :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #184 på: Lø.,26,Mars,2011,01,55 »
Hei Sten Morten

Jeg har kjøpt rett overdeler som skal passe til både halvdører i stål og supertopen fra Bestop (sier Bestop).
 
Jeg hev på kalesjen på tirsdag kveld, dagen før jeg kjørte bilen for å få montert eksosanlegg. Passformen på overdelene i forhold til resten så ikke bra ut til tross for at Bestop sier at dette skal gå. Nå hadde jeg ikke mye tid på meg for å justere i øst og vest, men det var grunnleggende feil enkelte steder. Eksempelvis fikk jeg ikke igjen halvdørene med overdelen på da overdelen traff braketten oppå kanten av balja (den som holder den vertikale stolpen til døråpningen), og overdelene gikk heller ikke i kant med utsiden av karosseriet slik kalesjen gjør på resten av bilen. Til det så virket det som om overdelene stod for midt på ståldørene. Ifølge Bestop må man da tweake (les: hale og dra??) overdelene slik at de passer...

Det ble til at jeg monterte de originale overdelene som fulgte med halvdørene (tror de er til originale YJ kalesje).  De ser slik ut:



Disse passet mye bedre - traff ikke braketten og dørtrekket på overdelene fulgte yttersiden av dørene, men de passer dårlig mot taket på kalesjen.

Skal gjøre nye forsøk når jeg får igjen bilen. Det ordner seg sikkert, hvis ikke poster jeg bilder av problemene som evt oppstår.

Thomas
« Siste redigering: Lø.,26,Mars,2011,02,01 av Dr.Plumbo »

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #185 på: Lø.,26,Mars,2011,02,21 »
Jeg kan skjønne at det er lett å bli forvirret med dørene. Det er noen valgmuligheter  :)

Døra på bildet er ikke til en supertop.

Det fine med Supertop er at man kan bruke både hel og halvdører. Halvdørene til supertopen har derfor en buet form i døras øvere bakkant. Samme fasong som de orginale heldørene.

Det er ikke de samme overdelene til stålhalvdørene som til softdørene. Jeg har ingen tro på at de nå har laget en felles overdel. Det er ganske stor forskjell på dørene.

Overdelene som passer til stål halvdører han en skinne i tillegg til de tre pinnene som passer ned i døra. Samme type skinne som går rundt resten av balja.

Overdelen til softdørene festes med borrelås.

CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #186 på: Lø.,26,Mars,2011,07,59 »
Jeg kan skjønne at det er lett å bli forvirret med dørene. Det er noen valgmuligheter  :)

Overdelene som passer til stål halvdører han en skinne i tillegg til de tre pinnene som passer ned i døra. Samme type skinne som går rundt resten av balja.

Overdelen til softdørene festes med borrelås.



Ja det var det jeg mente. Kan ikke huske at dørene på softtopen på min gamle bil hadde den skinna. Mente å huske at de hadde kun borrrelås.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #187 på: Lø.,26,Mars,2011,13,10 »


Jepp. Kan bekrefte at det er sånn på min bil også så det er vel en justeringssak.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
NYE HJUL
« Svar #188 på: Sø., 3,April,2011,22,15 »

Min Daily Driver har fått litt nødvendig TLC i helga. Asylet er jo tomt i påvente av eksosanlegg på 7'rn... abstinensene er på vei nå  :P



Vintern har virkelig satt sine spor. Bada sykkelen i kaldavfetting for å få den ren:


 
Status etter vinteren er at styrelager må byttes og dempegaffelen har fått sår i stemplene og må antakelig skiftes ut.

Følgende deler ble bytta idag:

- hjulsett - 3 eiker på bakfelgen var knekt
- ny framskifter
- nytt kjede

Det er ikke akkurat gratis å sykle året rundt heller. Gleder meg til sommeren  ;D

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #189 på: Ti.,12,April,2011,22,49 »

Ref. tråden min om brytere...
Har laget disse som skal benyttes i et ekstra bryterpanel:











Skriften på filmtrykken ble litt rasterert... men går ut i fra at dette ikke vises fra førerplass når det er lys i dem.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #190 på: Ti.,12,April,2011,22,51 »
stilig :)
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #191 på: Ti.,12,April,2011,23,16 »
Har laget disse som skal benyttes i et ekstra bryterpanel:

Oss vanlig dødelige får prestasjonsangst her :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #192 på: On.,13,April,2011,00,16 »
wow!


kult!
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #193 på: On.,13,April,2011,06,15 »
Det var tøft.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #194 på: On.,13,April,2011,09,41 »
Jeg har sendt en PM
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?