Skrevet av Emne: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...  (Lest 14451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #60 på: Lø.,29,Desember,2012,22,13 »
Ja nå har jeg skifta radiatoren, sjekket vanpumpa (ok), skifta termostat og pakninger. før jeg satte inn den nye radiatoren kopla jeg på brannslangen og fikk spyla igjennom kjølesysyemet skikkelig. Der kom det MYE dritt! Men nå er det rimelig rent der. Fikk også skylt skikkelig ut av varmeaparatet.
Monterte så på radiatoren og kjørte den opp til driftstemp og lot den gå en stund uten radiatorlokk på. Rusan litt også og ingen tegn til bobling med eksoslukt. Er jo et godt tegn. Det var heller ingen tegn til vann i olja. I morgen tar jeg en kompresjonstest for å være sikker. Skal så kjøre en stund for så å sjekke kjølevannet for olje igjen. Må si det gamle kjølevannet var rimelig brunt men tror dette var rustslam og ikke olje. La seg på bundet og fløt ikke opp. Når jeg sjekket ekspansjonstanken i går var det is oppi der, Noe som teknier på at kjølevesken har vært dårlig og kan ha laget en ispropp i termostaten og skapt et helvettes trøkk.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #61 på: On., 2,Januar,2013,16,44 »
Ok, Ingen tegn til at toppakningen var røket så det er jo bra. Men nå tror jeg jammen bensinpumpa har tatt kvelden. Så da blir det litt feilsøking på den også. 
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #62 på: To., 3,Januar,2013,16,40 »
Hmmmm...!

I dag sjekket jeg rele til bensinpumpa og det virket fint. Tyvkoplet releet og bensipumpa surra og gikk. Satte på plass releet og vred om nøkkelen. Kjærra starta og malte som en katt i ca. 10 sek. Så stoppa den igjen. Så våknet dattra mi som sov i vogna ved siden av så da var det slutt på forskning for i dag. Men tenker uanset nå at felen kan ligge ett sted før releet. Mulig en annen sensor som er ustabil. Må hukke opp noen voltmetere og sjekke hvor strømmen kutter. Tydelig det er et sted den kommer og går. Nå fikk jeg ikke sjekket om bensinpumpa fortsatte å fungere når den stoppa, Hadde jo vært interessant å vite, men får se om jeg kan finne ut av det i morgen. Kan ikke se det ligger noen feilkoder heller.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #63 på: Fr., 4,Januar,2013,13,42 »
Du kan prøve å kryssbyttebensinpumperelet med relet det står ASD på.
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #64 på: Fr., 4,Januar,2013,14,57 »
Testa det. Men alle releer virka som de skulle. Men når det er sagt så fant jeg feilen i dag. En billig og enkel feil. Ledningen til CPSen hadde kommet innpå eksosmanifoilden smeltet og kortsluttet mot jord. Dermed svikta alt. Stripsa den skikkelig opp og alt er som det skal igjen.
Dette kom jeg på i natt siden jeg har opplevd det før på en annen bil. Skal etter hvert skifte sensoren siden ledningen nå er litt skadet. Men foreløpig er den som den er så lenge kjærra maler som en katt.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #65 på: Fr.,25,Januar,2013,09,03 »
Var en tur på BT å endelig fikk omregistrert kjærra til 4 seter. Var på tide. Så nå blir familiesituasjonen litt lettere. Hadde en mangellapp på mer enn 40 cm fra ytterkant skjerm til ytterkant lykt, dette fikk jeg også godkjendt med å ha montert Warn SDB-160HB ekstralys på fangeren.

Skulle godkjenne dekkene også (32x11,5) men neida, det så vist bra ut men Billingstad gjorde ikke dette. Skjønt prøvde kontrolløren å få tak i risløkka for å høre med dem om han kunne godkjenne likevell men de svarte ikke der inne så da må jeg bestille time i Drammen eller Risløkke for dette. 

Gleder meg egentlig til våren nå hvor jeg kan ta vårpussen og kjøre litt uten tak.

Vurderer forrøvrig å skifte ut softtoppen men usikker på hvilken jeg skal bestille. Erfaringer mottas med takk!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #66 på: To.,31,Januar,2013,08,40 »
På tide med ett bilde her. Jeepen per i dag:
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Per Lys

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 200
  • 350 Ramjet
    • Per`s Jeep side
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #67 på: To.,31,Januar,2013,14,43 »
Det ble da en fin TJ.
Per L

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #68 på: On.,20,Februar,2013,00,30 »
Et spm. Dekker dine 6" pocket flares 32x11.5 på dei felgane?  Har sjølv stålfelgen til asb eberle med tuv, og det er i grenseland med 31x10,5....

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #69 på: On.,20,Februar,2013,12,53 »
Nei de gjør ikke det. mangler et par cm. Har skrudd fast gummilister så de dekker.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #70 på: On.,20,Februar,2013,13,09 »
flott TJ..

hva slags gummilister har du benyttet?


Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #71 på: To.,21,Februar,2013,11,35 »
Kjøpte Nitrit gummimatte på Tess som jeg kutta opp i passende biter selv. Var veldig enkelt og greit.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #72 på: On.,28,August,2013,15,43 »
Ikke veldig til aktivitet her fra min side på en stund men ser ikke ut som jeg er den eneste.

Men må bare legge inn dette:-)

Var på pkk i dag. Kom rett igjennom uten en eneste anmerkning! Jess! da er alt på stell!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #73 på: Lø.,30,August,2014,00,00 »
Ja. Nå er det virkelig et år siden siste innlegg. Men både jeg og Jeepen lever i beste velvære. Har vel ikke en gang skrevet at dekkene ble godkjent. Ja det var i fjord høst. Var en hyggelig kar på BT. Drammen. Så alt er uansett nå godkjendt og i orden. Jeepen brukes ganske mye og har vel egentlig ikke hatt noe problemer.
Nå er det dette med unger og sånt som har opptatt det meste av tiden min og selv om jeg har prøvd å få det til så har jeg ikke fått tid til å være med på noen treff enda.
Men i år prøver jeg igjen å få blitt med på landstreffet.

I dag fikk jeg ARB rockerguards i posten og både Winch og litt annet småsnaks er på vei. Håper å få dette på plass før andstreffet og åt jeg får tid og disp. hjemmefra til å bli med:-)

Har en sønn på 8 år. Vurderer å ta han med… Noen andre som har med unger på slikt???
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #74 på: Lø.,30,August,2014,04,34 »
Jeg har en sønn på 8 som pleier å være med, og en på 4 som er med noen ganger:)
Datteren min på 11 er IKKE interressert!!
Nå er GMS 13 minutters kjøring hjemmefra meg så vi har ikke overnattet der enda...
1996 Jeep ZJ