Skrevet av Emne: TENNINGSLÅS  (Lest 1700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Gommy

• 258 CID
  • *
TENNINGSLÅS
« på: To.,17,Juli,2008,06,31 »
Hei!
Skal bytte tenningslås på bilen min,da låsehakket er deffekt på min gamle.
Er det noen her som har gjort dette før,og kan være behjelpelig med noen tips.

Takk på forhånd :)

MVH
TOMMY MELLEM

Utlogget BrorHund

• 304 CID
  • **
Sv: TENNINGSLÅS
« Svar #1 på: To.,17,Juli,2008,14,31 »
Hei. Dette er enkelt dersom du har riktige tools..
1. Ratt av (trenger en avdrager av noe slag)
2. Lockplate av. (trenger lockplate-compressor, et verktøy du kan lage selv, låne av Bergskaug, låne av meg, eller kjøpe på nett. Skal du lage det selv holder det med en plate med hull i og en bolt på hver side, som du presser inn lockplaten med, for å ta av snapringen som holder denne. Er fjerbelastet, og den vanskeligste delen av operasjonen. Er ikke vanskelig når du skjønner hva som presser mot hva..)
3. Ta ut switch-ring. (Dette er den hvite plastringen som har masse ledninger og styrer blinksignal)
4. Tenningslåsen er festet med ett stykk torx skrue. Løsne, og dra tenningslås rett ut.
5. Hazard knappen må av. (dette er vel kanskje før punkt 3..)
6. Monter nytt i motsatt rekkefølge.

MEN! Du sier låsehakket er defekt. Hva betyr det? Det kan nemlig hende du må bytte tenningsknapp, og ikke tenningslås. Bryteren sitter oppå rattstammen, og krever mer demontering..
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Gommy

• 258 CID
  • *
Sv: TENNINGSLÅS
« Svar #2 på: To.,17,Juli,2008,21,03 »
Takk for hjelpa, har bytta tenningslåsen nå. Hadde mye av verktøyet som skulle til på jobben, jobber som lastebilmekaniker.
Låsetrinnet funker nå,men er fortsatt litt treigt, så er mulig du har rett at jeg må bytte den brytern og,men det får bli seinere.

MVH
TOMMY MELLEM